A Harley-Davidson 2014-ben mutatta be Street 750-es modelljét (tesztjét ide kattintva olvashatod el), amely valóban merész kísérlet volt az amcsik részéről. Hiszen minden tekintetben erősen feszegették azon szempontrendszer (alsó!) határait, amitől a márka hívei vakon követték a legendás logót. Világviszonylatban nem tudom, mennyire lett sikeres a modell – Magyarországon nem tűnt különösebben fel az utcákat elárasztó 750-esek tömkelege. Most azonban derült égből az arcunkba toltak egy új változatot, amely így elsőre ezerszer izgalmasabbnak tűnik! Ő lett a Dark Custom stílusjegyekkel felvértezett Street Rod.
Az alap Street 750-est nagyjából teljesen átdolgozták. Új a vázgeometria, megváltozott a testhelyzet, a gyár szerint sokkal jobb lett a masina kormányozhatósága, vezethetősége – a 32 helyett 27 fokos villaszög tényleg komoly változás! A megváltozott testhelyzet eredményeként a pilóta immáron nem krúzolósan, hanem sokkal aktívabb pózban helyezkedik el a nyeregben. Persze hozzányúltak a futóműhöz is: elöl 43 milliméteres fordított teleszkópok, hátul külön gáztartályos rugóstagok segítik a jó úttartást – utóbbiak munkatartománya harmadával hosszabb lett.
A dinamika fokozásához nem ártott a Revolution X™ 750 V-Twin blokkon is melózni egy cseppet – nem volt rossz az alap 750-es, de azt az igazán igazi Harley-fílinget tényleg éppen csak hogy át tudta adni. Hogy ez megváltozhasson a Street Rod esetében, a mérnökök alapjaiban módosítottak a két hengeren belül nagyjából mindent. Így növekedett a középső tartományban leadott nyomaték (tíz százalékkal), jobb lett a csúcsteljesítmény (húsz százalékkal) és nőtt az egész fordulatszám-tartomány is (ezerrel többet pörög). Reméljük, a gázreakció élénksége is megváltozott – ez dobná a legnagyobbat.
Természetesen mindehhez jobb fékek is kellettek – az elődé már ott is éppen megütötte a minimumot. Itt azonban már két 300-as tárcsa található a 17-es első keréken – a blokkolásgátló természetesen alapfelszereltség. Bízom benne, hogy a fékek teljesítménye mellett adagolhatóságuk is jobb lett – egyre izgalmasabbnak tűnik a Street Rod, na! Ó, és még egy király dolog: a dőlésszöget az eddigi 28,5° helyett 37,3° lett a jobb, míg 40,2° a bal oldalon. Ígéretes változás!
A fentiek persze mind nem nagyon látszanak – na jó, a plusz féktárcsa az igen. Viszont amilyet az egész vas fizimiskája javult, az azonnal odarántja az ember tekintetét. A határozott megjelenést a Harley-Davidson Dark Custom™ stílus (és a Flat-track imázs) garantálja, amely nagyon erős céltudatosságot sugall. A lapos drag-típusú kormány is agresszíven néz ki, de a legkirályabb mégis a kormány végére szerelt visszapillantó tükrök megjelenése. Ráadásul ezeket a markolat alá vagy fölé is fel lehet szerelni, és szabadalmazás alatt lévő dizájnt kaptak, amely révén úgy lehet azokat visszahajtani, hogy nem zavarják a motoros kezét.
Az új ülésformát úgy tervezték, hogy a motorost szilárdan tartsa ülő helyzetében, az ülésmagasságot pedig 765 milliméterre növelték. Így a vezető jobban látja az utat. A Street Rod új kovácsolt alumínium fék- és váltókarokat kapott, valamint hátratolt alumínium lábtartókat, amelyek javítják a vezethetőséget és álló helyzetben a legtöbb motoros számára könnyebb talajfogást biztosítanak. Ez utóbbira nagyon nagy szükség is volt!
Mathew Weber, a Harley-Davidson főmérnöke így foglalta össze mindezt: “A Street Rod új, növelt teljesítményű Revolution X 750 motorját tüzesebb vezérműtengelyek, hatékonyabb öblítésű hengerfejek, magasabb kompresszió viszony és magasabb leszabályzási fordulatszám jellemzi. Minden porcikája figyelemreméltó. Ehhez passzoló vázat, vagány kormánykezelést, agresszivitást szántunk ennek a motornak, amely a városi forgalomhoz és a hegyi szerpentinekhez egyaránt tökéletesen megfelelő. Karakterjegyei, valamint az üléspozíció, a hátratolt lábtartók és a széles kormány együttesen tökéletes kezelést biztosítanak a motoros számára. Az, hogy a Street Rod megjelenése ennyire dögös – és ennyire megfelel az eredeti elképzeléseinknek – bennünket is inspirál.”
Őszintén megvallom, alig várom, hogy megérkezzen a tesztmotor belőle Magyarországra!
További képeket a cikk alatti galériában találsz!
Cimkék:
Mindig is kíváncsi voltál, mi rejtőzik egy csúcstechnológiás olasz motor köntöse alatt? A Ducati jóvoltából most bepillanthatsz a szoknya alá.
Elolvasom »Ez lesz akkor, ha tervező növendékek és az egzotikus motorjairól elhíresült Bimota összefognak és megálmodnak egy elektromos motort.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »