Az ember ismerje be, ha hülye volt. Ez életfilozófiám egyik fontos pillére – igyekszem is ennek megfelelően élni. Ismét eljött egy olyan pillanat, amikor be kell látnom: csúnyát hibáztam. A 2006 óta általam használt BMW R1200GS Adventure motorom szélvédelmével legalább ugyanolyan kanosszát jártam éveken keresztül, mint a túramotorosok jó része. Mert a szélvédelem és a szélzaj ideális kombinációját (mindkettő a legjobb legyen) mindenki szeretné megtalálni – de keveseknek sikerül. Eddig meg voltam győződve róla, hogy nekem ez összejött. A közelmúltban eladóvá vált a GSA, és mivel hamarosan ismertetett okokból nem volt szélvédelme, egy Kappa Airstream plexit vettem rá. A tapasztalatok nagyon megleptek.
Röviden elmesélem a saját utamat, amelynek végén tényleg azt hittem, hogy tökéletes végeredményre jutottam. Először szembesülnöm kellett vele, hogy a 190 centis magasságomhoz az első képen látható széria szélvédő meglehetősen nagy zajt generál. A turbulens áramlatok ugyanis pont a sisak körül válnak igazi dübörgéssé – még az akkori Schuberth bukómban is nagyon zavaró volt a hosszabb utaknál. Így aztán – a többséghez hasonlóan – elkezdtem felfelé építkezni.
A fenti képen egy MRA toldat látható a gyári szélvédőn – én anno Laminar Lip márkájú, de hasonló méretű plusz plexivel magasítottam. Akkor tökéletes volt a szélcsend, autópályán is lehetett nyitott bukóval motorozni. Majd számos élethelyzetben – terepezés, nagy nyári meleg – rájöttem, hogy számomra nem jó úgy. Elkezdtem lefelé építkezni. Először egy sima R1200GS szélvédőre tettem szert. Ennek a felső része sérült volt – de ezt úgyis le akartam vágni. Így eljutottam a következő állomáshoz, amely már évekig egészen jól funkcionált.
Aztán valamelyik bukósisak-csere után már ez is zajosnak bizonyult – egy kis turbuláló levegő még mindig maradt a sisak környékén. Ekkor jött a záró “csodaötlet”: legyen teljesen csupasz a motor! Az R1200GS lámpa feletti része azonban elég befejezetlen hatást kelt plexi nélkül – úgyhogy saját kezűleg alumíniumból kivágtam és hajlítottam egy takaróelemet, amit lefóliáztatva szintén sokáig használtam. Ezzel a szélzaj megszűnt – viszont a motort nagyjából 100-110 kilométer/óráig lehetett használni. A függőleges felsőtest-helyzet miatt egy sietős autópálya-menet nagyjából lehetetlen volt vele.
Őszintén megvallom, annak idején, amikor úgy öt éve piacra került a Kappa Airstream szélvédőcsalád, erősen gondolkoztam rajta hogy veszek. De aztán győzött a spórolás, és nem vettem. Most viszont az elsőre tiszta sor volt, hogy az általam használt megoldással élő ember nem akarja majd megvenni szegény paripát – így elérkezett az idő az olasz műanyag kipróbálására. A huszonnegyedik óra utolsó másodperceiben a kamera előtt felszereltem a holmit a GSA-ra – és kis híján sokkot kaptam.
Elképesztően jó lett a motor a Kappa Airstreammel! Új tulajdonosa is teljesen elégedett a rendszerrel
A második oldalon azonnal a tesztvideóval kezdünk, majd képekkel és szöveggel is illusztrálom, mit tud a Kappa Airstream. Lapozz!
Cimkék:
Hosszú pályája során az SH300i, a család legnagyobbja mindig is a városi közlekedés egyik legjobb alternatívája volt világszerte. Az is maradt?
Elolvasom »Drámaian lelassult az új motorok forgalomba helyezése. Bő egy hónap egy új rendszám, a tehetetlen hatóságok pedig a saját farkukat kergetik.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »