Soha nem volt még ekkora a kereslet a naked motorok iránt, mint az utóbbi néhány évben. Ennek köszönhetően szinte a motorgyártók húzóágazatává vált ez a kategória. Jobbnál jobb típusokkal örvendeztetnek meg bennünket. Egyre inkább érezni bennük azt a rengeteg befektetett munkaórát, amelyet azért öltek a fejlesztésbe, hogy a végfelhasználó fültől fülig vigyorogjon a sisak alatt. Ilyen lesz a KTM legújabb, vadulásra szánt járgánya, a 790 Duke is, amelynek prototípusáról már olvashattunk és láthattuk is száguldozni.
Nem titkolt célja a KTM-nek, hogy minél többet értékesítsenek a legújabb Duke-ból, ezért egyből két teljesítményszinttel is kínálják majd. Az erőforrás az osztrák hagyományoktól eltérően már nem V2-es elrendezésű lesz, hanem az egyszerűbb, kisebb helyigényű soros kettes megoldást választották. A két változatra azért van szükség, mert az erősebb R modell 115 lóerőt szabadít a hátsó kerékre, így a jogszabályok miatt nem lenne lehetőség az A2-es kategóriába besuvasztani.
A felülnézet is azt sugallja, hogy ez a gép arra született, hogy a féktelen szórakozás jegyében a motorossal eggyé váljon
Az olcsóbb felszereltségű és szerényebb teljesítményű alapváltozathoz “csak” 96 lóerőt ígér a gyár, így a megfelelő csomaggal A2 kompatibilissé fojtható a bringa. Ez jó hír azoknak, akik komoly futóműre, kitűnő elektronikára és egy sportolásra kihegyezett motorra vágynak, ám életkorukból kifolyólag nem vezethetik még a csúcskategóriás izommotorokat.
Az osztrák márka kereskedelmi igazgatója szeretné még az idén bemutatni 790 Duke-ot, hogy 2018-ra már a szalonokba kerülhessen. Az előzőekben abban bíztunk, hogy a kisebb Duke modellekhez hasonlóan egészen barátságos lesz az árképzés. Azonban jelenleg úgy tűnik, hogy inkább a drágább és komolyabban felszerelt Triumph Street Triple-t célozták meg konkrét riválisként, mintsem az ár-érték arányban szinte verhetetlen Yamaha MT-07-et.
Cimkék:
Nagy értékű lopott motorokból álló szállítmányt kapcsolt le a rendőrség az M1-es autópályán. Sportmotor és robogó is volt a konténerben.
Elolvasom »Jól megy a szűk megfordulás? Mélyre tudod dönteni a vasat? Vágod az autók közötti manővereket? A vezetéstechnika csúcsa pedig egy nigériai srác!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »