A technológia fejlődésével egyre színesebbé válik az elektromos motorok piaca. A vételárat tekintve nem mondhatók még igazán versenyképesnek a hagyományos benzinesekhez képest, de valószínűleg mérséklődnek majd, ha nagyobb darabszámban és költséghatékonyabban lesznek előállíthatók. A két keréktől eltérve, rendhagyó példaként tekinthetünk az angol Morgan háromkerekű gépére, amelyet tavaly mutattak be a közönségnek. Lehet rajta morfondírozni, hogy ez vajon autó-e inkább, mintsem egy fordított trike. Az alapokat a nem sokkal előtte született benzinmotoros meghajtású 3 Wheeler nevezetű járgány adta, de a látványosan elhelyezett erőforrás helyett ezt már villanymotor hajtja. Ebből a gépből született egy gyermekeknek szóló változat is.
A Morgan EV3 felnőtt változatába egy 60 lóerőt teljesítő elektromotort szereltek, amelynek a hatótávolsága sem túlzottan kevés. Lábmérettől függően 180 és 240 kilométer közötti megtehető távolsággal számolhatunk, miközben akár 185 kilométeres óránkénti sebességgel is repeszthetünk ezzel a furcsa szerzeménnyel. A gyorsulására sem lehet panasz (persze nem sportmotoros szemmel), ugyanis a tömege kevesebb, mint 500 kilogramm, így elvileg 8 másodperc is elég neki a 100 km/órához. Aki nem bírja a nagy számokat, az most ne olvassa el, hogy mibe kerül egy ilyen gép. Nagyjából 26 millió forintnak megfelelő összeget kell leszurkolni, ha egy ilyen Morgant szeretnénk birtokolni.
És ha már apának van egy menő háromkerekűje, akkor a fiúcskának miért ne legyen? Az EV3 Juniort a nagyobb jármű képére tervezték, így a gyermekek is átélhetik ezt a különleges érzést, amit egy ilyesmi gép nyújt. A meghajtásért ugyancsak elektromos áram felel, ám érthető okokból a teljesítmény jóval csekélyebb. Egy óra nyélgázon történő száguldozással nagyjából 16 kilométert tehet meg a lurkó, mielőtt újra csatlakoztatni kéne a hálózatra. Az exkluzivitás itt is tetten érhető, ugyanis a beltér fa berakással és kézzel varrott bőrből készül. Igencsak drága játékszerről van szó, de, ha apuci megteheti, hogy megveszi magának a nagyot, akkor a kölyöké is bele fog férni a büdzsébe. A 2,5 millió forint már játékpénznek mondható a 26 millióhoz képest.
Szigorúan véve nem húzható rá egyik gépre sem, hogy motorról lenne szó, ugyanis kormánykerékkel és oldalról zárt pilótafülkével rendelkezik az EV3 és az EV3 Junior. Azonban csemegeként tekinthetünk rájuk, amelyek hasonló szabadságérzetet nyújtanak, mint a sokak által imádott trikeok.
Cimkék:
Az egyik legnehezebb sorsú amerikai márka, Erik Buell vállalata nem jól indul neki 2017-nek. Pontosabban nem indul neki, mert bezár. Megint.
Elolvasom »Már két éve, hogy új kollégákat keresett az útvonal-biztosítók csapata. Most itt az újabb tagtoborzó, amely izgalmas lehetőség lehet neked is.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »