Motoros balesetekről készült videókkal annyira tele van az internet világa, hogy majdnem meg is telik vele. Mégis időről időre beleakad a keresgélő olyanba, amelyikből néminemű tapasztalatot le lehet vonni. Azért nézünk most meg azonnal kettőt, mert az egyik igazából a nagy kerek szájtátáson kívül semmire nem való. A másik viszont igazi vezetéstechnikai mestermű, amelyet érdemes alaposan kivesézni. Két vészhelyzet, amelyek közül az egyikből a tudás, a másikból a felfoghatatlan mázli miatt nem lett nagyon nagy baj.
Első filmünk főszereplője egy nem csak szerencsés, hanem vezetéstechnikailag is magasan képzett motoros társunk. A felvételt a mögötte haladó sportkocsiból készítették, és a vészhelyzet mibenléte már az elején megjelenik felirat formájában: egy autó áll az út közepén. De nem egy hosszú és jól belátható egyenesben, hanem a kanyar közepén. Ezt persze már sejtjük, mialatt nézzük a motorost nagy tempóval, sávjának teljes szélességét kihasználva hasítani a szerpentinen. Aztán még így is megáll a szívünk, amikor felbukkan a lapra döntött motor előtt a teljesen egy helyben álldogáló négykerekű.
Természetesen sokan mondhatják kárörvendően, hogy “na ugye, ezért nem szabad így menni, amikor nem látod végig be a kanyarok íveit” – de hát nem ez a motorozás legszebb része? Viszont amikor adódik egy ilyen durva vészhelyzet, akkor azt pontosan ilyen mesterien kell megoldani. A motort függőleges állapotba hozni, ameddig lehet lassítani, aztán az akadály elkerülése után folytatni a kanyart. Tipikus hiba, hogy a még ledöntött gép túl nagy fékerőt kap az első abroncsra, aminek persze azonnali fekvés az eredménye. Itt az adagolás is hibátlan volt, no meg a tekintetválasztás is: nem az autót nézte motoros társunk, hanem végig azt, merre menekülhet. Kellett persze szerencse, mert ha egy csőrös Kenworth jön éppen szembe, akkor fújhatta volna – de ez a kis mázlifaktor azért még megvolt.
Jobbra-balra porrá tört, repkedő autóroncsok – a motoros sértetlenül és rezzenéstelenül halad tovább. A világ minden mázlija is alig volt elég ehhez!
A második filmecske semmiről nem szól, mint a valóban elképzelhetetlen disznó mákról. A motor gurul a sűrű, két irányú forgalomban. Utas a hátsó ülésen, követési távolság nincs, benne pöfögnek a fehér személygépkocsi hátsó lökhárítójában. Amikor is a szemből érkező sofőr elkottázza a dolgot, és elkerülő manőverével teljesen elveszti uralmát autója fölött. Áttér a motoros oldalára, és telibeveri a fehér autót. Mindenhol por és törmelék röpköd, a kocsik lesodródnak az útról…
A videót ide kattintva tudod teljes ablakos nézetben is megtekinteni.
Hogyan történhetett meg, hogy a két súlyosan sérült és tehetetlenül sodródó autó között a motor nem hogy ütközés-, de egy karcolás nélkül suhant át? Ez nem vezetői tudás volt, hanem tényleg kizárólag szerencse. Mindenki másban hisz: véletlen, őrangyal, Jóisten – bármelyik tehet erről, vagy leizzadt, vagy alaposan kimerült.
Cimkék:
A nagy múltú bolognai márka nevezetes évfordulót ünnepelt 2016-ban. Az eladásokat tekintve is emlékezetes lett: soha ennyi Ducati nem készült.
Elolvasom »A Ducati Apollo V4 egyike volt azon motoroknak, amelyek annyira előremutatóak voltak születésükkor, hogy nem volt helyük az akkori világban.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »