Puritánnak akarja mutatni magát – és az is
Yamaha XSR700 | |||
Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
Erőforrás |
Az MT-07 blokkja változtatás nélkül került be az XSR700-asba is. Nincs is vele semmi gond, legfeljebb a sokkal erősebb motorhoz szokott pilóta fogja kevesellni az erejét. A hozzá kapcsolt remek erőátvitel és nagyon könnyűre épített jármű együtteseként a menetteljesítmények teljesen elfogadhatóak.
|
||
Teljesítmény | 5 | 4 | |
Nyomaték | 5 | 4 | |
Gázreakció | 10 | 7 | |
Rugalmasság | 10 | 7 | |
Vibráció | 5 | 4 | |
Akusztika | 5 | 3 | |
Erőátvitel | 10 | 8 | |
Összesen | 50 | 37 | |
Futómű |
Az első teleszkópok nem állíthatóak ugyan, de mivel változatlanul kerültek át az MT-07-ből, sok bajuk nincs. A hátsó futóművet azonban módosították, és ezért kár volt. A rugóstag túl puha, ez pedig a motor vezethetőségét nem jó irányba változtatta meg.
|
||
Állíthatóság elöl | 5 | 0 | |
Állíthatóság hátul | 5 | 3 | |
Egyenesfutás | 10 | 8 | |
Kanyarstabilitás | 10 | 5 | |
Komfort | 10 | 7 | |
Összesen | 40 | 23 | |
Biztonság |
A fékrendszer teljesen jól hozza azt, amit a 21. században egy modern motorkerékpártól elvárunk. Menetvezérlés nincs, de a nagyon kiszámítható motorkarakterisztika és az ésszerű erő miatt szükség sincs rá.
|
||
Fék hatásfok | 10 | 8 | |
Fék adagolhatósága | 10 | 8 | |
Felegyenesedési hajlam | 5 | 4 | |
ABS működése | 5 | 5 | |
Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 0 | |
Összesen | 35 | 25 | |
Mindennapi használat |
Az XSR700 sokkal inkább a stílusról, mint a hosszú túrákról szól. A megjelenés volt a legfontosabb – szerencse, hogy az alapként szolgáló MT-07 annyira remek szerkezet! Igazság szerint jobb, mint amilyen a retró változat lett. A gyenge hátsó rugóstag egy mázsa körüli motorost még éppen kiszolgál, utassal semmiképpen nem ajánlható a motor. Egyébként nagyon jó vele menni, és hosszú távon sem lesz kényelmetlen – ha nem hosszúak a lábaid.
|
||
Kényelem vezető | 10 | 7 | |
Kényelem utas | 5 | 3 | |
Szélvédelem | 5 | 0 | |
Pakolhatóság | 5 | 3 | |
Terhelhetőség | 5 | 2 | |
Világítás | 5 | 4 | |
Felszereltség | 5 | 4 | |
Hatótávolság | 5 | 5 | |
Kidolgozási minőség | 5 | 5 | |
Karbantartás | 5 | 5 | |
Összesen | 55 | 38 | |
Költségek |
A stílusért meglehetősen komoly felárat kell fizetni. Ezt egyénileg kell eldönteni, hogy megéri-e. Szerintem nem.
|
||
Ár | 10 | 5 | |
Fogyasztás | 5 | 5 | |
Fenntartás | 5 | 4 | |
Összesen | 20 | 14 | |
Mindösszesen | 200 | 137 |
Stílusharcos: ez a panel funkcióval nem bír, de dögös
Yamaha XSR700 | |
MOTORTÍPUS | 2 hengeres, folyadékhűtéses 4 ütemű DOHC 8 szelepes benzinmotor |
HENGERŰRTARTALOM (CM3) | 689 |
FURAT X LÖKET (MM) | 80.0 x 68.6 |
KEVERÉKKÉPZÉS | Üzemanyag-befecskendezés |
SŰRÍTÉSI ARÁNY | 11.5:1 |
TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) | 55(74.8)/9’000 |
FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) | 68/6’500 |
INDÍTÁS | Elektromos önindító |
TENGELYKAPCSOLÓ | Olajban futó többtárcsás |
SEBESSÉGVÁLTÓ | Hat sebességes szekvenciális |
SZEKUNDERHAJTÁS | Lánc |
VÁZ | Gerinc acélcső váz, amelyben a motor teherviselő elem |
VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) | 24º50′ / 90 |
ELSŐ FELFÜGGESZTÉS | Teleszkópvillák, rugóút 130 mm |
HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS | Lengőkaros rendszerű, rugóút 130 mm |
ELSŐ FÉK | Ø 282 mm kettős tárcsafék, ABS |
HÁTSÓ FÉK | Ø 245 mm szimpla tárcsafék, ABS |
ELSŐ GUMIABRONCS | 120/70 ZR 17M/C(58V) |
HÁTSÓ GUMIABRONCS | 180/55 ZR 17M/C(73V) |
KÁROSANYAG KIBOCSÁJTÁS (G/KM) | 100 |
KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS | EU4 |
HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) | 2’075/820/1’130 |
TENGELYTÁV (MM) | 1’405 |
ÜLÉSMAGASSÁG (MM) | 815 |
HASMAGASSÁG (MM) | 140 |
MENETKÉSZ TÖMEG (KG) | 186 |
ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) | 14 |
ÁR (HUF, 2017 JANUÁR) | 2’548’000.-, 60th Anniversary Edition: 2’648’000.- |
Az utolsó oldalon további fotókat találsz a gyönyörű Yamaháról.
Cimkék:
Pont egy éve olvashattatok a súlyos motoros baleset utáni hercehurcáról, ami tönkretette egy ember életét. Azóta a történet hatalmasat fordult! (x)
Elolvasom »Idén a sok éve hagyományos 48 órás motoros túránk is alaposan megújul, nagy túraversenyünk pedig Aegon motoRun néven vár titeket.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »