Ugyan műszakilag teljesen az MT-07-re épül, mégis azonnal megkülönböztethető tőle
Korábban említettem, hogy az első futómű sem változott. A hátsóhoz azonban hozzányúltak. Ezt ugyan mérsékelten kommunikálja a Yamaha – csak annyit látunk a műszaki adatokon, hogy öt milliméterrel nőtt a tengelytáv. Ennek az átdolgozott lengőkar az oka – és ezzel nincs is baj. Viszont a rugóstagot egészen biztosan módosították. Ugyanis azzal kezdődtek az élményeim, hogy már Budaörsről hazafelé nem tetszett az összkép: puhának éreztem az XSR700 hátulját. Körmös kulcsot nem találtam a motorban, de otthon igen – így kicsit keményebbre vettem, majd nekiindultam a több napos útnak.
Számomra a motor leggyengébb pontja a hátsó rugóstag volt. Maximális előfeszítéssel éppen csak elég volt nekem. Egy személlyel
Ahogy kanyargós részre értem, nagyon nem tetszett, amit tapasztaltam. A két első teleszkóp szépen tette a dolgát, jó volt a geometria is – de a hátsó traktus pumpált, nem is tartotta az ívet, vagyis egyszerűen nem volt jó menni vele. Egyre csak növeltem az előfeszítést, mígnem elértem a maximumát. Nos, ekkor már az én száz kiló alatti súlyommal végre kezdett elfogadható lenni a motor futóműve. Sőt, itt már jónak is mondanám, mert a vezethetőség végre élvezetes lett, de a komfort még nem romlott el. Vagyis egészen jó lett a masina – csakhogy ez a teljes terheléses állásnak felelt már meg!
A motor egyik legkiemelkedőbb része a Pirelli abroncs volt
Amennyiben itt fel kellett volna csapni magam mögé akár csak egy félanorexiás Yves Saint-Laurent manökent, már megint bajban lettünk volna a váltott terhelésű kanyarkombinációkban. Úgyhogy összességében jól használható közúton az XSR700, de szerintem kisebb termetű és súlyú motorosok járnak igazán jól vele – ők is elsősorban az egy személyes használat esetén.
Gyerekjáték vele a forgolódás: ez itt egy jóindulattal 1,5 sávnyi széles utca
A kisebb termetre való célzásom sem véletlen. A lábtér szűk, így hiába ül kényelmesen az ember deréktól felfelé – ott tényleg kényelmesen ül: aránylag felegyenesedve markolja a kellően széles kormányt -, hosszú távon és hosszú lábakkal lesz gémberedés. Persze ez nincs másként az MT-07-en sem. Mert a megjelenése és a hátsó futóműve kivételével a Sport Heritage rokon tényleg mindenben ugyanolyan. Például a fékekben is – és itt is azt lehet írni, hogy szerencsére.
Napi sok száz kilométernél nem túl komfortos. Az utasnak sem – de őt a rugóstag úgysem fogja elbírni
Jól adagolható, kellő hatásfokú lassítórendszerrel lőhetjük be az ideális kanyarbejárati sebességet. Pedig itt sem találunk semmi hókuszpókuszt: nem radiális semmi, de nem is hiányzik, hogy az legyen. Mert a motor egyik fő aduásza ugyanaz, mint az összes MT-alapú hangvillás paripáé: nagyon könnyű! Ez a vas menetkészen 186 kilogramm. Bruttó, telitankolva. Ez pedig nagyon dicséretes a mai elnehezedő világunkban!
A név, és a vele járó szemgyönyörködtetés ennél a motornál sokba kerül
Mindent egybevéve tehát a Yamaha XSR700 egy remek motor. Öröm ránézni, öröm menni vele. De meg kell találni a felhasználási területét, és nem mindegy, hogy ki veszi meg. Aki testileg megfelel a motor képességeinek és izgalomba is jön a valóban szépséges összképtől és részletektől, az jól jár vele. Ehhez azonban viszonylag mélyen bele kell túrni a bankszámlába, mert a stílus felára elég combos. Egy blokkolásgátlóval ellátott MT-07 nagyjából 2,2 millió forint, amihez 350 ezret kell hozzádobni, hogy hazavihessünk egy darabot a Faster Sons világából. Amennyiben mindezt az amúgy tényleg “legigazibb” 60th Anniversary Edition jubileumi fényezéssel szeretnénk beállítani a garázsba, még egy százast szánjunk rá. Hiába, a szépségért szenvedni kell – vagy fizetni érte.
Mielőtt tovább olvasnál, nézd meg videónkat is!
A harmadik oldalon pontozással és szövegesen is értékelem az XSR700-ast, amelynek részletes műszaki adatait is megtalálod. Lapozz!
Cimkék:
Pont egy éve olvashattatok a súlyos motoros baleset utáni hercehurcáról, ami tönkretette egy ember életét. Azóta a történet hatalmasat fordult! (x)
Elolvasom »Idén a sok éve hagyományos 48 órás motoros túránk is alaposan megújul, nagy túraversenyünk pedig Aegon motoRun néven vár titeket.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »