Szokás szerint ejtsünk szót három magyar anyanyelvű motorosunkról is. Most már csak az összetett eredményüket kiemelve. A román zászló alatt motorozó Gyenes Emánuel (bár ugyanott tankolt mint a Hondások és ő is azóta cipeli az egy órás büntetést!) behozta KTM-jét a fantasztikus 17. pozícióban! A piros-fehér-zöldben motorozó Dési János a szintén nagyon előkelő, a középmezőny derekát jelentő 56. helyen végzett, míg a szerb színeket képviselő Saghmeister Gábor 73. lett. Gratulálunk fiúk!
Azt szögezzük le, hogy az idei Dakar Rally is elképesztően szép helyeken vezetett végig!
Elég udvariatlan módon így a legvégén ejtsünk szót a gyengébbik nemről is. Ugyanis bármilyen brutálisan kemény verseny is a Dakar Rally, mégis vannak a mezőnyben hölgyek is! Laia Sanz nevét sokan ismerik a terepralli kedvelői közül: a roppant vonzó spanyol lány összetettben 16. helyre hozta KTM-jét. Tehát Laia nem csak csinos, hanem baromi kemény csaj is: rengeteg férfit megszégyenítő módon motorozik! Azonban nincs egyedül a mezőnyben! Orosz színekben indult még egy Husqvarnával Anastasiya Nifontova, aki élete első Dakarján 75. lett! (Adatlapján szétnézve azt is megtaláljuk, hogy Washingtonban született, de azt is, hogy többek között a Moszkvai Rendőrség is szerepel a támogatói között!)
Joaquim Rodrigues a Hero Speedbraint kezdő dakarosként behozta a legjobb tízbe!
Aztán 81-es rajtszámmal indult és a 80. helyen futott célba egy másik spanyol hölgy. Rosa Romero Font ráadásul egy évvel korábban született nálam, így még csitrinek sem nevezhetjük. Tudom, illetlenség egy hölgy életkorára célozgatni, de ebben az esetben ez igenis pozitívum: 48 évesen és nőként ezt végigcsinálni nem is csak tiszteletet érdemlő dolog, hanem egyenesen csodálatos!
A Dakar Rally Dél-Amerikába költözése óta állandó gond az időjárás. Az idei verseny tervezett távja közel 9’000 kilométer volt, ebből 3’000 esett a hegyi részekre. Az előzetesen felírt, komoly navigációs feladatokat támasztó gyorsasági szakaszok összes hossza bő 4’000 kilométer lett volna. Azonban megint – sajnos már szokás szerint – napok maradtak el kompletten, illetve kerültek jelentős lerövidítésre. Ez pedig nem jó sem a versenyzőknek, sem a szurkolóknak. Ideje lenne talán elgondolkozni rajta, hogy a már úgyis csak a nevében Dakart visszavinni az “igazi” otthonába. Persze ez csak az én kósza álmom – az esély körülbelül annyi rá, mint hogy így utólag odaadják a Hondának a dobogó két felső fokát. Nem sok.
Indiai motoros az indiai motoron: CS Santosh élete harmadik Dakarján 47. lett
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | VAN BEVEREN (FRA) | YAMAHA | 00:30:29 | – | – |
2 | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 00:30:29 | – | – |
3 | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 00:30:47 | 00:00:18 | – |
4 | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 00:31:02 | 00:00:33 | – |
5 | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 00:31:54 | 00:01:25 | – |
6 | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 00:32:11 | 00:01:42 | – |
7 | 34 | DUPLESSIS (ARG) | KTM | 00:32:45 | 00:02:16 | – |
8 | 32 | SALVATIERRA (BOL) | KTM | 00:33:29 | 00:03:00 | – |
9 | 15 | METGE (FRA) | HONDA | 00:33:30 | 00:03:01 | – |
10 | 67 | CAIMI (ARG) | HONDA | 00:33:36 | 00:03:07 | – |
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 32:06:22 | – | – |
2 | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 32:38:22 | 00:32:00 | 00:05:00 |
3 | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 32:42:02 | 00:35:40 | – |
4 | 6 | VAN BEVEREN (FRA) | YAMAHA | 32:42:50 | 00:36:28 | 00:01:00 |
5 | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 32:49:30 | 00:43:08 | 00:58:01 |
6 | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 32:58:51 | 00:52:29 | 00:48:20 |
7 | 31 | RENET (FRA) | HUSQVARNA | 33:03:57 | 00:57:35 | – |
8 | 67 | CAIMI (ARG) | HONDA | 33:48:40 | 01:42:18 | 01:05:00 |
9 | 5 | RODRIGUES (PRT) | YAMAHA | 34:09:28 | 02:03:06 | 00:00:27 |
10 | 27 | RODRIGUES (PRT) | HERO SPEEDBRAIN | 34:25:59 | 02:19:37 | – |
Cimkék:
Újabb Honda győzelem, ráadásul dupla. A Dakar élmezőnyében azonban az angol KTM menő tovább növelte összetett előnyét. Jön az utolsó nap!
Elolvasom »A nemrégen bemutatkozott Touratech fejlesztés az egykori HP2 örökségét viszi tovább a mai R1200GS technikájával. A Rambler most rendesen zúz!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »