Ahogyan azt nemrégiben beharangoztuk, az idei modellévre a Triumph alaposan megújította a Street Triple sorozatot. A kisebbik háromhengeres utcai harcost teljesen átdolgozták, hogy kielégítsék a piac támasztotta igényeket. Egyből három változatot kínálnak, kinek mihez van “kedve” – illetve pénze.
A 675 köbcentiméter lökettérfogatot 765-re módosították és új, átdolgozott dugattyúk, hajtókarok és hengerek teljesítenek szolgálatot a Street Triple vázában. Ezt a motorblokkot szállítják egyébként a Moto2-be is majd két év múlva.
A Street Triple alapváltozata – az S – sem nevezhető vérszegénynek a maga 113 lóerejével, de erre még rátesz egy lapáttal a vadabb R változat, amely 118 lóerőt szabadít a hátsó kerékre. A forgatónyomaték 4 és 8 newtonméterrel nőtt az elődhöz képest, így már 72 és 76 newtonméter feszegeti a lánchajtás alkatrészeit. A csúcsmodell a Street Triple RS, amely 123 lóerővel és mindössze 166 kilogramm száraz tömeggel borzolja a kedélyeket.
A műszerfal is megújult, immár TFT kijelzőről informálódhat a motoros az aktuális adatokról. A két magasabb felszereltségű modellt csúszókuplunggal látták el, hogy a durvább visszaváltásokat is jobban tolerálja a hátsó kerék. Az RS privilégiuma a teljesen állítható Showa teleszkóp, míg hátul az Öhlins lengéscsillapítója felel az úton maradásért. Ebben nyújt segítséget az öt fokozatban állítható menetbiztonsági elektronika és a Brembo fékrendszer. Ha pedig a váltásokat szeretnénk letudni a lehető legrövidebb idő alatt, akkor szintén az RS-t kell választanunk. Ezt ugyanis alapból gyorsváltóval kínálják.
Az S és az R modell szerényebb alkatrészeikkel sem kell, hogy szégyenkezzenek. Az alapváltozat Showa villáit nem csavargathatjuk mindenfelé, a hátsó rugóstagot is csak előfeszítésében állíthatjuk. Az R már komolyabb teleszkópokkal érkezik és négyféle üzemmódot is kínál a magasabb teljesítmény megzabolázásához.
Kénytelen volt a Triumph a Street Triple lökettérfogatát felhizlalni, ugyanis a jelenlegi trendek alapján már kicsinek számított a streetfighterek piacán. Ennek ellenére még mindig az egyik legjobban kezelhető nakednek ígérik az angolok, amellyel önfeledten lehet majd huligánkodni a városi forgalomban. Jó lenne ezt minél hamarabb testközelből is megtapasztalni!
Cimkék:
Az átlag magyar nem is tudja, milyen rég megy a huzavona a robogók egyedi azonosítója körül. A tiltakozás is nagy, mégis kell rájuk a rendszám!
Elolvasom »A drift mindig is a látványról szólt, de a dolgokat lehet fokozni! Szürreális, ahogyan a két hatalmas Victory végigradírozza a kanyarokat.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »