Minden szempontból hatalmas izgalmakat hozott a Dakar Rally negyedik napja. Nem véletlenül mondták már jó előre, hogy ez lesz minden idők legkeményebb terepralli viadala! A tegnapi nap hatalmas harc folyt a motoros mezőny élén, majd történt egy súlyos bukás, végül rommá büntették az egész Honda gyári csapatot. A cikk végén található összetett állás így még mindig nem tekinthető biztosnak.
Barreda csaknem teljes hosszában vezette a napot – éppen a végén csúszott le a második helyre. Aztán viszont…
De nézzük időrendben! A San Salvador de Jujui és Tupiza közötti szakasz nem kevesebb, mint 416 kilométer gyorsaságit tartalmazott, amely átlagosan is 3’000 méter tengerszint feletti magasságban vezetett végig. Az előző napot megnyerő Barreda a Honda nyergében nagyon magabiztosan kezdte a napot, semmilyen navigációs hibát nem követett el (mint Price előző nap). A bolíviai határra így elsőként is érkezett meg.
Itt azonban kis időt vesztett, így Toby Price (aki csapattársával, Walknerrel karöltve végig néhány perccel a Honda mögött lihegett) azonnal az élre is állt. Ez azonban tiszavirág-életűnek bizonyult: a gyorsasági 371. kilométerénél az ausztrál KTM-es bukott, és bal combcsontját el is törte. A többiek megálltak, megvárták a mentőhelikoptert (mint tudjuk, ezeket az “elvesztegetett” időket másodpernyi pontossággal jóváírják), majd mentek tovább.
Toby Price törött combcsonttal adta fel az idei versenyt – nem tudja megvédeni a címét, ez már biztos
Annyi azonnal biztossá vált, hogy a 2017-es Dakar Rally új bajnokot ad a sportágnak, hiszen a mezőny egyetlen korábban már győztes pilótája innentől nem védhette meg címét. Az ausztrál kiesésével csapattársa, az osztrák Matthias Walkner behozta KTM-jét az első helyen, az összetettben azonban Barreda még magabiztosan vezetett. Jellemző egyébként, hogy a privát versenyzőként induló szlovák Stefan Svitko már ekkor nagyon jól állt – pedig egy napja még elég komoly hátránnyal sorolta a számítógép.
A videóban az autós mezőnybe is betekinthetünk egy kicsit. Itt a végén még azt láthatod, hogy Barreda vezeti az összetettet. Pedig nem…
A második oldalon kiderül, miért büntették meg az egész Honda csapatot. Érdemes elolvasni!
Cimkék:
A Las Vegas-i CES technológiai kiállításon a Honda bemutatta önvezető képességekkel rendelkező kétkerekűjét. A jövő már a spájzban van?
Elolvasom »A Triumph marketingesei alaposan rágyúrnak a 2017-es esztendőre, hogy még a tavalyi eredményeket is sokszorosan felülmúlhassák.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »