A legélhetőbb választás egyértelműen a HTC okosrobogója, a Gogoro, amelyet a tajvani kormánnyal együttműködve fejlesztettek ki. Ez a járgány forradalmi módon újítja meg a zöld járművekkel való közlekedés gyakorlatát. Az elgondolás nem új, azonban ők kézzelfogható módon meg is valósították azt. A legtöbb támadás az alacsony hatótávolság és a hosszadalmas utántöltés miatt éri a villamos energiával hajtott járműveket. A tajvaniak viszont kiépítettek egy komoly rendszert, amely használatával csak az akkupakkot kell cserélni, így a ”tankolás ” gyakorlatilag ugyanannyi idő, mint a benzines társaknál.
Maradjunk a robogóknál és lássuk ezt a kis ékszerdobozt, amely minden stílusérzékkel megáldott városlakó szívét megdobogtatja, az elektromos Vespát! Az Elettrica névre keresztelt újdonság ugyan még csak koncepciómotor és a műszaki adatairól sem árultak el konkrétumot, de maradjunk annyiban, hogy vinni fogják a zöld szemléletű hipster városlakók, ha piacra kerül. Erre pedig nem is kell sokat várni állítólag: az év végi kiállításokra már szériaérett modellel szeretnének a Vespa standon megjelenni.
Ha már a Mari néni villanybiciklijével kezdtünk, akkor fejezzük is be egy kerékpárnak is beillő, ám annál komolyabb menetteljesítménnyel bíró holmival, az APWorks Light Riderrel. Különlegességnek számít, hogy a vázat és a lengőkart 3D-s nyomtatási technológiával állítják elő. Az egész bicikli mindössze 35 kilogrammot nyom a mérlegen és akár 80 kilométeres óránkénti sebességgel is száguldhat önerőből, és az 50-es tempóhoz három másodperc sem kell neki. Két hátulütője van a terméknek: az ára és a hatótávolsága. Az átszámítva nagyjából 14 millió forintba kerülő bringával mintegy 50 kilométert tehetünk meg, amíg az akkupakk azt nem mondja, hogy nincs tovább.
A fent felsorolt gépeket végignézve jól látható, hogy a fejlődés megállíthatatlanul az elektromosság felé mutat, ez viszont mind a mai napig komoly vitatémát szolgáltat a vérbeli benzinvérűeknek. Azonban nem kell félnünk, mi még jó darabig hajthatjuk a belsőégésű motorokat, de jó tudni, hogy az újdonságra nyitottaknak létezik már más, használható technológia a benzinen kívül is.
Cimkék:
Az Indian igyekszik minél több vevőt elhódítani fő riválisától, a Harley-Davidsontól. Ezért az új Scout folyamatosan extrém videókban szerepel.
Elolvasom »A Superprestigio a motorversenyzők közötti "bajnokok bajnoka" cím. A spanyol Marc Marquez a MotoGP trónja után 2016-ban ezt is visszahódította.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »