A lökettérfogatot 124 köbhüvelykre, vagyis 2’032 köbcentiméterre növelték. A teljesítmény 122 lóerő, a forgatónyomaték 165 newtonméter. Az erőt egy hat sebességes Baker váltó és lánc továbbítja a 240/40-18 méretű Michelin Commander hátsó gumira. A motor egyéb méretei illeszkednek a lökettérfogathoz és a stílushoz. Menetkész tömege a 23 literes tank tartalmával együtt 275 kilogramm körül mozog, tengelytávja 173 centi, ülésmagassága pedig 706 milliméter.
A sziluett meghatározó része a Harley-Davidson alapokon nyugvó hatalmas, több mint két literes V2-es
A motort a minőségi és különleges alkatrészek garmadája jellemzi, valamint a hihetetlenül sok (több mint kétszáz) házon belül – tehát az Arch Motorcycle által – megmunkált apróbb-nagyobb cucc. Érdemes kiemelni a karbon kerekeket, sárvédőket, vagy a szintén szénszálas borítású Yoshimura végdobot. A tesztelők beszámolója szerint meglehetősen dinamikusan mozgó és könnyen irányítható (a hátsó gumi mérete ellenére egy 883-as Ironhoz hasonlították vezethetőségben) Arch KRGT-1 megállításáról ISR fékek gondoskodnak – elöl oldalanként hat dugattyúval!
De térjünk még vissza a különlegességre. Gard Hollinger emlegetett maximalizmusát alumíniumból kimart alkatrészek egész sora jelzi. Ezek közül a legkomolyabb említést maga az üzemanyag-tank érdemli. Ez ugyanis két részből áll, és az alsót egyetlen tömör alutömbből készítik el. Csak ennek az alkatrésznek az előállítása 66 órát vesz igénybe, és nem is egyterű: úgy marják ki, hogy a benzin két külön, fizikailag elválasztott térben helyezkedik el. A felső rész maga a “fedél”, amivel fent lezárják. De ugyanígy házilag, tömör alumíniumból marják a légszűrőházat, az első lámpatestet, az olajtartályt, a fékfolyadék tartályokat, a hátsó segédvázat és a lengőkart is.
A Keanu Reeves nevével fémjelzett Arch KRGT-1 tehát nem egy a tucatnyi custom motor közül, hanem alighanem valóban megtestesíti mindazt, amire magalkotásakor a világsztár színész és cégalapító társa, Gard Hollinger vágytak. Igazán különleges masina lett, amely a motorozás valódi puritán életérzését adja át – de nagyon egyedi és különleges módon. Nem is olcsó: ára 78’000.- amerikai dollár (bő 23 millió forint). Rengeteg alkatrésze (kormányszélesség-, magasság és pozíció vagy éppen a lábtartók helyzete és szélessége) a megrendelő igényei szerint kerül kialakításra. Éppen ezért a megrendeléskor 15’000.- dolláros előleget kell letenni, utána azonnal szóba is állnak veled. Mert bár csak 50 darabot terveznek gyártani belőle, akár neked is lehet ilyened. Aztán meghívhatod Keanut, hogy jöjjön el gurulni egyet…
Azt hiszed, a világ egyik leginkább jóképű pasija zárt bukóban motorozik? Keanu Reeves attól is különleges, mert az ilyenekre magasról tesz…
Na, legalább nem csak a Yamaha tud ronda műszerfalat! Vagy nekem nincs ízlésem, és igazából ez a divat?
Cimkék:
Igazán eseménydús karácsonyi motoros kisfilmmel szeretnénk boldog ünnepeket kívánni minden kedves olvasónknak az Onroad.hu teljes csapata nevében.
Elolvasom »Újabb, igazán látványos őrülettel örvendeztet meg bennünket a Red Bull határokat kereső gépezete. A Get on Top 2016 videóját érdemes megnézni!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »