A KTM a november elején megrendezett EICMA során mutatott be egy prototípust, amely már akkor, álltában is vérlázítóan durván nézett ki. A neve 790 Duke Prototype volt, és annyi agresszivitás sugárzott belőle, hogy a cég szlogenjét (Ready to Race) senki nem érezte túlzásnak egy cseppet sem. Ránéztek a képeire, és nem kell magyarázgatni tovább.
A bemutató kapcsán nem árulták el, hogy fogják-e gyártani a tanulmányt. Viszont most kiadtak róla egy videót, amely mindenképpen komoly bizakodásra ad okot. Az osztrákok ugyanis egy mezei formai kísérletbe vagy ujjgyakorlatba nem ölnek annyi energiát, mint ennek a kisfilmnek az elkészítésébe. Nagyon durva lett: a statikusan is agresszív 790 Duke Prototype még ezerszer inkább annak tűnik benne. Csak első- vagy hátsó keréken megy, ahol lent van mindkét abroncs, ott meg keresztben. Mestermű!
A motorról egyelőre csak annyit tudunk, hogy térhálós acélcső vázában egy soros, kéthengeres, vélhetően 800 köbcentiméteres blokk dolgozik. Nyilván jóval gyengébb lesz az 1290-es Duke-nál, de teljesítményének és vezethetőségének arányában simán lehet hogy jobb lesz annál is.
A futómű értelemszerűen a WP-től érkezik, de nem egyezik meg semelyik gyártott modellével, hanem mindegyik eleme szintén prototípus. Annyit elárultak, hogy a menetvezérlés terén már a motorgyártás következő generációját fogja képviselni a vadállat: az IMU (érzékelő szenzorok központja) is új szintre lép és a traction control minden paramétere teljesen személyre szabható lesz.
Amennyiben szerencsénk van, a Kiska stílus legújabb vérbő képviselője a Duke család minden korábbinál izgalmasabb tagja lesz, és a 2017-es őszi kiállításokon végleges formájában is bemutatkozik. Amennyiben nagy szerencsénk van, 2018-ra pedig megérkezik a szalonokba is.
Cimkék:
A Keeway igazán különleges kis ékszerrel rukkolt elő. Hogy mennyire fényesen fog csillogni, az még talány, de ígéretesnek tűnik!
Elolvasom »A pici olasz cég, a Fantic Motor egy új családdal mutatkozott be. A Caballero két változatban és három motorral lesz elérhető. Csinos holmik!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »