Nagy meglepetést a fékrendszer sem okoz. Elöl két 320 milliméteres tárcsa található, amelyeket négy dugattyús, radiális Brembo Monobloc nyergek szorítanak. Hátul egy 245 millis fémkorongot igyekez megállásra bírni a két fékdugattyú. A blokkolásgátló természetesen alapfelszereltség.
Érdekes módon a kerékméretek sem jöttek át egy az egyben az 1200-es bátyóból. A Multistrada 950 ugyanis elöl öntött felnijén 120/70 R19-es Pirelli Scorpion Trail II abroncsot visel, míg hátul 170/60 R17 a gumiméret. Vagyis a Ducati a legújabb generációs nagy túraendurók méretére voksolt. Ez tökéletes tapadást biztosít aszfalton, ugyanakkor nagyon könnyen vezethetővé teszi a motort: az ívről ívre dobálás minden bizonnyal igazi élmény lesz majd vele! (Persze annyira nem nagy az újdonság, hiszen a Multistrada 1200 Enduro is hasonló méreteken hasít.)
A kerékméretek is eltérnek az 1200-esétől: elöl 19-es ráfon feszül a 120-as szélességű Pirelli Scorpion Trail II
A Multistrada 950 “gerince” igazi Ducati módra térhálós, kettősfalú acél csőváz, amelyet alumínium segédváz koronáz meg. Az 1’594 milliméteres tengelytáv alapján is igazi túragép lesz a “kis Multi”. A 20 literes tankot teljesen teletöltve is csupán 229 kilogramm a menetkész tömege. Az ülésmagasság nem állítható és 840 milliméter, azonban a gyár többféle eltérő nyerget kínál a típushoz, így 820 és 860 millis értékek is elérhetők.
Zárszóként nézzük, ezért a nagyon komlex, és a márka ismerete alapján igazán minden igényt kielégítő csomagért mennyit kell leszurkolni? A Ducati hazai képviseleténél Multistrada 950-ért 4,5 millió forintot kérnek. Ez a piros alapszín ára mindenféle adókkal együtt. A selyemfehér kivitel 50’000 hazai valutával kerül többe. Az 1200-es változat alapára ennél 1,5 millió forinttal több – így akinek elegendő ez a tudás (valljuk meg: nagy ásznak kell lenni, hogy ne legyen az…) az nagyon jól jár vele. Mert léteznek olcsóbb versenytársai a kategóriában, de azért ez mégis csak egy Ducati!
Cimkék:
A gyorsulási sport egyik igazi úttörője volt E.J. Potter, vagy "művésznevén" a Michigan Madman. Valódi fenegyerek volt, érdemes megismerni!
Elolvasom »Horváth Lajos személyében évek után újra magyar induló lesz a Dakar motoros mezőnyében. Laller még rajongóival is találkozott a rajt előtt.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »