A motor igazából most, 2016 decemberében nem mellbevágó újdonság, hiszen egy hónapja mutatkozott be hivatalosan is a milánói EICMA-n. Sőt, már azt megelőzően beszámoltunk róla, hogy tesztelés közben lekémfotózták. Azonban érdemes végigolvasni műszaki tudását – ezekből, no meg a Ducati maximalizmusából lehet rá következtetni, hogy milyen vasat várhatunk a Multistrada 950 képében. Aztán a végén megtudjátok, mindezért a csomagért mennyit kér a márka – elöljáróban annyi legyen elég, hogy piacképes az ajánlat!
A fizimiska igazi Ducati Multistrada jegyeket visel. Magas a felépítés, de egyáltalán nem drabális a megjelenés. Mondhatjuk, hogy ez a legtökéletesebb túramotor-testhelyzet: egyenesen ül a pilóta, a térdszög sem extrém hegyes és a kormány is kellően magas és széles. A tank kialakítása is abszolút támogatja a dinamikus motorozást. Az utasnak is van kellő helye, nincsenek túl magasan a lábtartói – így vélhetően a hölgy utasok sem fognak berzenkedni egy hosszabb Multistrada nyergében töltendő túra miatt.
Az L2-es Testastretta erőforrás rövid löketű és 13,1:1 sűrítésű. A hengerenként négy szelepes desmodromikus vezérlésű klasszikus Ducati blokk 9’000-es fordulaton 113 lóerőt ad le, maximális nyomatéka pedig 96,2 newtonméter 7’500-nál. Természetesen vidáman teljesíti az Euro4 normákat is.
A mechanikus működtetésű csúszókuplungon és hat sebességes váltón keresztül a 950-es Multistrada hátsó kerekét értelemszerűen lánc hajtja. A biztonságos motorozást ma már magától értetődő módon DTC menetvezérlő elektronika is segíti.
Fullos a futómű: elöl és hátul is masszív elemeket találunk, amelyek minden paraméterükben állíthatók
Az első kereket két 48 milliméter átmérőjű teleszkóp fogja közre. A KYB USD egységek természetesen minden paraméterükben szabályozhatóak: az előfeszítés, a húzó- és a nyomófokozati csillapítás is a pilóta igényei szerint tekergethető. A rugóút 170 milliméter, a villaszög 25,2 fok, az utánfutás 105,7 milliméter. Hátul kétoldali lengőkar fogja közre a kereket, a központi rugóstag a Sachs-tól érkezik. Itt is ugyanúgy mindent tesztre szabhatunk, a rugóút pedig 150 milliméter.
A második oldalon további műszaki csemegék után az ár is kiderül, de sok további képet is találsz a Multistrada 950-ről. Lapozz!
Cimkék:
A gyorsulási sport egyik igazi úttörője volt E.J. Potter, vagy "művésznevén" a Michigan Madman. Valódi fenegyerek volt, érdemes megismerni!
Elolvasom »Horváth Lajos személyében évek után újra magyar induló lesz a Dakar motoros mezőnyében. Laller még rajongóival is találkozott a rajt előtt.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »