A Thrustcycle Enterprises elnöke, Clyde Igarashi szerint “a GyroCycle egy energiatakarékos jármű sziklaszilárd stabilitással”. A 2017-ben első motorkerékpárjának bemutatására készülő kis cég nem kevesebbet tűzött ki célként, mint piacra dobni a járműtörténelem legelső önegyensúlyozó kétkerekűjét.
A GyroCycle idomzata alatt forgó lendkerekek biztosítják, hogy kellő energiával feltöltve a masina képes legyen álló helyzetben megállni vagy akár talpon maradni kanyarban, megcsúszás esetén. A motorral ugyanúgy kell és lehet közlekedni, mint egy hagyományos társával. Azonban amikor ledöntött állapotban valamelyik kerék tapadást veszít, az egyensúlyozó rendszer megakadályozza a teljes vízszintesbe kerülést. Vagyis – ezt ígérik – ugyanolyan élvezetes lesz vele motorozni, mint egy normális kétkerekűvel, éppen csak sokkal-sokkal biztonságosabb.
A honolului cég természetesen nem egyedül dolgozik hasonló koncepción. A Lit C1-ről többször olvashattatok már az Onroad.hu oldalán is, de a BMW is a közelmúltban mutatta be önálló egyensúlyozásra képes jövőmotorját. Ezeknek a gépeknek egytől egyig ugyanaz a lényege: akár olyan esetben sem borulnak fel, ha egy komolyabb ütést kapnak oldalról. A GyroCycle egy nagyon korai fejlesztési stádiumot bemutatott videón is, íme:
Azt sajnos nem kötötték az orrunkra, hogy most pontosan hol tartanak a fejlesztésben. Mindenesetre érdemes megnézni másik videójukat is – szintén az oldalukon található -, amely ugyan már évekkel ezelőtt készült, de nagyon izgalmasan mutatja be a giroszkopikusan stabilizált kétkerekű járművek történetét. Ebben ott szerepel az a Gyro Hawk nevű holmi is, amelyet a kilencvenes években ugyanaz a David Ryker hozott létre, aki most a Thrustcycle fejlesztésén is munkálkodik. Ez már izgalmasabb filmecske lesz!
A GyroCycle első példányairól még csak annyit közölt Igarashi úr, hogy jövőre már árulni fogják. Sem a meghajtás pontos módját, sem a jármű műszaki adatait, sem a pontos vételárát nem hozták még nyilvánosságra. Bár utóbbiról legalább annyit elárult, hogy 20’000.- dollár alatt fog indulni, azután a sorozatgyártás felfutásával ez csökkenni fog. Kíváncsian várjuk, mit adnak majd ezért a közel hatmillió forintért.
Cimkék:
Egy amerikai motoros egészen érdekes kameraállásból mutatja meg nekünk, hogy megy egy BMW S1000RR, amikor egy R1-essel fogócskázik.
Elolvasom »A MotoPartsShop.hu webáruházában minden termékből kedvezmény jár, de csak az Onroad.hu olvasóinak. Ajándékötletet viszont mindenkinek adunk! (x)
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »