Éppen egy éve és éppen Milánóban mutatkozott be a Honda City Adventure koncepció, amely egy év alatt – mily meglepő – szépen el is jutott a sorozatgyártásig. A 2016-os EICMA standján már a végleges, immáron X-ADV névre keresztelt jármű állt. A sok találgatás után immáron minden műszaki adata nyilvános – lássuk hát, mit alkottak a japán márka római tervezőasztalainál!
A kalandrobogót az NC750D Integra tehnikájára építették – de közel sem csak egy “átöltöztetésről” van szó. A blokk ugyanaz a 745 köbcentiméteres, 6’250-es fordulaton 54 lóerőt és 4’750-en 68 newtonmétert leadó soros kéthengeres holmi maradt.
A vázhoz azonban már hozzányúltak: egy teljesen új, acélcsövekből épített tartószerkezet került az X-ADV ruhája alá. Erre a merevségen kívül azért is szükség volt, hogy az ülés alatti tárolórekeszt 25 literesre tudják növelni – a gyár ígérete szerint egy off-road stílusú bukó is elfér benne.
Előre fordított teleszkópok kerültek. A 41 milliméter belsőcső-átmérőjű egységek előfeszítése és húzófokozati csillapítása is állítható. A teleszkópok 152 milliméteres hosszon tudnak rugózni. Hátul egy normál lengőkar fogja körbe a tokozott lánccal hajtott hátsó kereket – a Pro-Link rendszer központi rugóstagja 150 milliméteres mozgásra képes.
Az abroncsok elöl 120/70 R17, hátul pedig 160/60 R15 méretűek, enyhe terepre és aszfaltra egyaránt alkalmas mintázatot kaptak. A ráfok ráadásul küllősek – így nem csak jól néznek ki, de az egyenetlen talajt is jobban viselik. Elöl 310 milliméteres tárcsákat szorítanak a négy dugattyús radiális féknyergek, az Euro4 szabványnak megfelelően alapból jár a két csatornás ABS. Hogy ez a hátsó keréken kikapcsolható-e, azt egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
Mit kell még megemlíteni? Öt pozícióba állítható a szélvédő, teljesen ledes a világítási rendszer, a műszerfal a CRF450 Rally örökségének tekinthető, a kézvédőket az Africa Twinről “csenték” – de az alumínium taposólemezek is vagányak lettek. A nagyon is ígéretesnek tűnő Honda X-ADV rengeteg gyári felszereléssel szabható testre és tehető tényleg alkalmassá a földutas csapatásokra is. Tehát úgy fest, az újdonság valóban képes lehet rá, hogy a heti városi lóti-futi után alaposan kiszabaduljunk a megszokott taposómalomból. Bízzunk egy mielőbbi 2017-es Onroad.hu tesztben!
Cimkék:
A legelső G/S modell előtti főhajtásnak szánta a BMW az R nineT sorozat legújabb tagját, amely egy modern, de a múltat is idéző masina lett.
Elolvasom »A küllembeli- és a műszaki változások ellenére a KTM Duke 390 eszenciája megmarad, továbbra is egy igazi mókagyárra számíthatunk.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »