Az MV Agusta tavaly mutatta be a Lewis Hamiltonnal közösen fejlesztett, limitált szériában készülő Dragster RR LH44-et. Aki akkor lemaradt a piacra kerülő 244 darabról, most ismét odakészítheti a kalapácsot a malacpersely mellé: érkezik a Brutale Dragster RC.
Az MV Agusta “Reparto Corse” családjába tartozó Dragster 800 RC alapjait nem meglepő módon a korábbi Dragster 800 RR adja. A 798 köbcentiméteres blokk 140 lóerős teljesítményét 13’100-as főtengely-fordulat mellett adja le. A digitális LCD műszerfal része a MVICS elektronikai csomagnak, ami nyolc fokozatban állítható kipörgésgátló és Bosch 9 Plus ABS mellett négyféle vezetési módot is kínál. A vezető testre szabhatja a fojtószelep érzékenysége mellett a motorféket is. A fokozatok közötti kapcsolást elektronikus, fel- és visszaváltáskor is használható gyorsváltó támogatja.
A Dragster jellegzetes megjelenését – rövid faridom, brutálisan széles hátsó kerék – a 800 RC modellnél tovább vadították a zseniális olasz kezek. A burkolat az olasz trikolor fényezés mellett számos helyen karbon elemekkel bővül, ilyen az első sárvédő és a hűtő légterelője. A Pirelli Diablo Rosso II gumik kovácsolt könnyűfém felnikre kerültek. A hátsó gumi mérete 200/50R17, ami önmagában is képes vizuális sokkot okozni.
A futómű természetesen mindenben testre szabható. Elöl eloxált Marzocchi teleszkópokat találunk szabályozható csillapítású kormánygátlóval, hátul egy Sasch rugóstag köti össze a piros térhálós acélvázat az egyoldalas alumínium lengőkarral. A fékezésről elöl a dupla 320 milliméteres tárcsákba harapó négy dugattyús Brembo radiális fékek gondoskodnak.
Az MV Agusta Dragster 800 RC szárazon 168 kilogrammot nyom a mérlegen, a végsebessége 245 kilométer/óra. A tavalyi LH44-nél lényegesen szexibben kinéző Dragster 800 RC maximális 350 darabos gyártási mennyisége valószínűleg hamar el fog majd fogyni, érdemes sietni rendelésekkel. Amennyiben úgy érzed, semmi nem állhat közéd és a 800 RC közé, az MV Agusta webáruházában akár meg is rendelheted.
Cimkék:
Ahhoz azért sokáig úgy kell felejteni a jobb lábunkat, hogy izzásba jöjjön a fék. A tárcsa nem is biztos, hogy megköszön egy ilyen mutatványt.
Elolvasom »A kis cseh gyár olyan motort épített, amelynek nem sok versenytársa akad. Az FGR Midalu 2500 V6 technikájában és árában is nagyon exkluzív vas.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »