A BMW nagyon megérzett valamit a retróból, amikor megalkotta az R nineT-t. A megjelenés óta számos gyári verzió készült (Scrambler, vagy a nemrég bemutatott Racer és Pure), és a motorépítő műhelyek is szívesen nyúlnak ehhez a vitathatatlanul príma alapanyaghoz. Ahogy viszont Roland Sands tette most, attól még a szemünk is könnybe lábad.
A Mester nem elégedett meg 30-40 évnyi visszatekintéssel, egyből az 1936-os (!!!) R5-nek állított méltó emléket. A donorból szinte csak a blokk és a váz maradt meg, minden mást egyedileg készítettek el hozzá. Példának okáért a újjáépítették a motor első teleszkópjait, amik immáron fekete színben pompáznak és a hátsó rugóstagnál is elrejtettek egy sötétre fújt Öhlins tartályt. Még a féket sem hagyták békén, a kerekekre elöl Dunlop D208F, hátul Q3 gumit szereltek. Ezzel a motor a forma mellett agresszív menettulajdonságokra is szert tett.
Az újradizájnolás a nineT szinte összes porcikáját érintette, ide értve a szelepfedelet, az olajbeöntőt, a lámpát, a műszerfalat, a sárvédőket, az üzemanyagszintet ablakon keresztül mutató tankot, az ülést… felsorolni is sok. Inkább pörgessétek végig a galériát és időzzetek el a részleteken! Akinek pedig még mindig nem szakadt meg a szíve, azoknak álljon itt egy rövid, még több részletet bemutató videó:
Amennyiben te is motorépítésre adod a fejed, nem árt tudni, hogy a Roland Sands kiegészítők megrendelgetőek a MotoPartsShop webáruházában is – tehát már itthon is beszerezhetők.
Cimkék:
Az Amerikai Egyesült Államokban nem viccelnek: 2,9 millió dolláros bírság röppent a Triumphnak, mert nem megfelelően intézte a visszahívásait.
Elolvasom »A Yamaha középkategóriás robogója, az X-Max sokkal dögösebb külsővel, kicsit nagyobb és sokkal modernebb erőforrással tör a kategória élére.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »