A január a motoros holtszezon egyik legrosszabb része. Eleve depisek vagyunk, mert már nagyon régen nem motoroztunk – és majd csak jó sokára fogunk újra. Legalábbis a többség. Így kimondottan jól jön, hogy ekkor zajlik a világ legnagyobb tereprallyja, a legendás Dakar – igaz, már nem Dakarba vezet a versenyzők útja, hanem Dél-Amerikában tekeregnek válogatottan nehéz körülmények között. Nagy szívfájdalmunk, hogy teljesen magyar versenyzőnek – értsd: aki valóban piros-fehér-zöld színekben áll rajthoz – már évek óta nem szurkolhattunk. A helyzet azonban 2017-ben végre megváltozik. Egy végtelenül elszánt magyar fiatalember, Horváth Lajos – alias Laller – ugyanis úton van élete legnagyobb célja és kihívása, a Dakar Rally felé.
Laller és a KTM Afrika homokjában, felkészülési versenyen. Jövő januárban ilyen képeket már Dél-Amerikából, a Dakarról várunk
Ráadásul mindezt nem profi sportolóként, mintegy “főállásban” teszi. Nem az a “munkája”, hogy reggeltől estig az emberek fizikai képességeit végletekig kihasználó és kifacsaró versenyre készüljön. Laller ugyanis napi nyolc óra munka mellett igyekszik eljutni a világ talán legkeményebb terepfutamára. Sőt, még otthon is helyt kell állnia, hiszen három gyermekes édesapa. Így pedig sokkal-sokkal nagyobb tiszteletet érdemel azért, hogy igyekszik megvalósítani élete álmát. Mottója: “Ha van célod, akkor vezet oda út is!” A felkészülés már abszolút a finisben van. Nézzétek meg, hogy kezeli Laller az edzőmotorját:
Az “igazi” versenymotor persze nem ez lesz, hanem egy 2012-es gyártású KTM 450 Rally. Amely persze nem ismeretlen a számára, hiszen indult már igazi nemzetközi világversenyen: tavaly végigment az OiLibya Rally Világkupa-futamon, amelyet a 30. helyen zárt. Az pedig nagyon kemény, igazi sivatagi verseny ám! A Dakar viszont nyilván még sokkal-sokkal keményebb – de ezzel Laller pontosan tisztában is van.
Elképzeléseink szerint amikor a versenymotor megérkezik Magyarországra (október vége felé) mi is kilátogatunk egy felkészülő edzésre és kicsit elbeszélgetünk Lallerrel. Róla magáról – higgyétek el, érdemes alaposabban megismerni -, a készüléséről és a Dakarral kapcsolatos terveiről. Amelyben reményeink szerint szerepet kap az Onroad.hu is: ígéretünk van rá, hogy a 2017. januári napi Dakar-beszámolóinkban Laller személyes rövid helyzetjelentései is benne lesznek majd.
Cimkék:
A Yamaha rengeteg versenypályán és a szalonokban elért siker után egy teljesen új R6 formájában igyekszik megtartani a vásárlók kegyeit.
Elolvasom »A bajorok cégük 100 éves évfordulóján készítettek egy tanulmánymotor, ami a következő 100 évre szól. A neve így stílusosan VISION NEXT 100 lett.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »