Immáron két éve, hogy megjelent a Yamaha Sport Heritage családjának igazán klasszikus, múltidéző cruiser modellje, az XV950 – ennek komolyabb futóművű, XV950R változatát teszteltük is. Egy évre rá arcunkba tolták a csodaszép cafe racerré épített verziót, a Racert – ez éppen a napokban teljesítette tesztkilométereit, hamarosan olvashatjátok is a vele szerzett tapasztalatokat. Most pedig itt a harmadik családtag, a jelenlegi legdivatosabb irányzat, a scrambler kategória új oszlopos tagja. Érdemes lesz megjegyezni a nevét, várakozásaim szerint egy nagyon igazi nagybetűs motor lesz. Úgy hívják majd, hogy SCR950.
A műszaki alapok semmit nem változnak. 942 köbcentiméteres, 52 lóerős sima léghűtéses V2-es erőforrás – a már 3’000-es fordulaton leadott 80 newtonméternyi nyomaték pedig magáért beszélő adat, amelynek eredménye egy kiválóan használható motor. Az öt sebességes váltó és a bordás-szíj szekunder hajtás sem változott – utóbbi mondjuk a terepes használatot megkérdőjelezi kissé. Legalábbis a durvább fajtájút, amire egy scrambler már lehet hogy nem is való igazán.
A futómű és fékrendszer terén szintén nem változtattak, a hátsó kerék méretén azonban igen: 16 helyett 17 colos lett a ráf, így az SCR950 szabadmagassága 145 milliméterre, nyergének talajtól mért távolsága pedig 830 milliméterre nőtt. (A kategóriához illő módon persze mindkét ráf fűzött lett.) A széles kormánynak köszönhető egyenes vezetői pozíció valószínűleg a család legkényelmesebben motorozható tagjává teszi majd ezt a modellváltozatot. Amelyre már a gyárban egy olyan mintázatú Bridgestone abroncsot húznak, amely mind aszfalton, mind lazább talajon kellő vezethetőséget és tolóerőt biztosít.
A valóban remekül sikerült formaterv meghatározó része a perem nélküli, könnycsepp alakú üzemanyag-tartály, amely ráadásul 13,2 literes, tehát még némileg javítja is a hatótávot az XV nevű rokonokhoz képest. A Faster Sons filozófiát kiválóan továbbvivő SCR950 szalonokban való megjelenésére tehát tényleg érdemes várni: gyönyörű, klasszikus motorkerékpár lesz vélhetően remek vezethetőséggel és kényelmes használhatósággal. Ezzel aztán valóban futkoshatsz a zsúfolt nagyvárosban, túrázhatsz a hétvégén és akkor sem kell megijedned, amikor éppen földúton éred el célodat!
Cimkék:
A légzsákos motoros ruházat egyre jobban elterjed az utcán is. A legjobb cuccokat gyártó Alpinestars technikája megjelent a BMW túrakabátjában.
Elolvasom »A Honda kicsit felpöckölte a meglévő retró modelljét, még dögösebb optikával és feltuningolt futóművel indul harcba a CB1100RS.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »