A Honda a 2017-es esztendőre a jelenlegi retró gépének, a CB1000-nak két frissített verzióját is piacra dobja EX és RS néven. Közülük kétségkívül az utóbbi verzió érdemli a nagyobb figyelmet, ismerkedjünk hát meg vele!
A két motor alapja ugyanaz, az RS elsősorban megjelenésében és futóművében nyújt többet. A tankot kicsit kikerekítették és egyedi fényezéssel próbálták felidézni a café racer életérzést. A világítótestek mind LED fényforrásúak, ennek ellenére a motor minden porcikáján megőrizte a múltat idéző formákat, az analóg kilométerórát és fordulatszámmérőt magába foglaló műszeregység sírnivalóan gyönyörű.
Az RS a menettulajdonságok érdekében sportmotoros gumiméreteket fogadó – elöl 120/70R17, hátul 180/55R17 – öntött alumínium felniket, az EX-hez képest hegyesebb villaszöget és feszesebb, állítható Showa felfüggesztést kapott. Az első teleszkópok 43 milliméter átmérőjűek, húzó- és nyomófokozati irányban is teljesen testre szabhatóak. A fékeket sem hagyták érintetlenül: elöl két 310 milliméteres tárcsába harapnak a négydugattyús féknyergek, a hátsó keréken ugyanezen feladatot 256 milliméteres tárcsa látja el.
Az erőátvitelbe is belenyúltak, a változatlanul léghűtéses, Euro4-es normát is teljesítő 1’100 köbcentiméteres motornál csúszókuplung segít, hogy visszaváltáskor ne blokkoljon a hátsó kerék. Egyébként változtattak a váltóáttételeken is: a rövidített első öt fokozat a dinamikusabb gyorsítást, míg a hosszabb végfokozat a kényelmesebb tempós haladást szolgálja. Kár, hogy a Honda CB1100RS-sel nem érdemes gyorsan menni. Mert akkor nem látják, ki ül rajta…
Mellesleg vörös ( Candy Prominence Red) színben is rendelhető lesz
Cimkék:
Az XV950 alapján már a harmadik modellt dobja piacra a Yamaha. Az SCR950 a jelenleg legnépszerűbb scrambler kategóriában száll harcba.
Elolvasom »A KTM 1090 Adventure R adatait nézegetve nem jut eszünkbe olyan érv, hogy miért és kinek lenne érdemes a nagytesó 1290-esen elgondolkodnia.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »