Partnerünk, a MotoPartsShop hatalmas kínálatából sikerült már Icon kesztyűket (Overlord és Citadel – közös próbájuk beszámolóját itt találjátok), stílusos endurosoknak vagy éppen városi vagányoknak való sisakot (Variant Thriller – teszt itt) és egy mindenkinek tökéletes zárt bukót (Alliance GT Primary – tesztje ide kattintva olvasható) is kipróbálnunk. Az amerikai márka sokféle divatos és mégis biztonságos alsó- és felsőruházati felszereléseit azonban még nem vizsgáltuk – így eljött ennek is az ideje. Elsőként egy olyan kabátot – amely rövid szabása miatt inkább a dzseki névre jogosult – fogtunk menetpróbára, amely a sportos vagy csupasz gépek pilótáinak kínál jó alternatívát a bőrdzseki helyett.
A fekete alapszín ellenére ebben az összeállításban kimondottan könnyen észrevehető a Wireform
Jogos a kérdés: egy ilyen motorra miért venne fel bárki mást a jól bevált bőrkabátoknál? Hiszen biztonsági szempontból vitán felül azok érnek messze a legtöbbet – cserébe nagyon szűk az a hőmérséklet-tartomány, amikor kényelmesek, merevek, nehezek és vízállóságuk is közelít a nullához. Igenis van tehát okunk rá, hogy a lazább megjelenés mellett más okokból is lecseréljük a mindennapi városi rohangászás során bőrdzsekinket egy lezserebb viseletre. A hálós kabátok a fázósabbaknak csak nagyon rövid időszakban viselhetők – az Icon azonban gyakorlatilag egész évre ajánlja a Wireform dzsekit.
Videónkban a MotoPartsShop üzletében és motoron is megvizsgáltuk, milyen közelről a Wireform
Kezdjük a kabát szabásával, mert az is eltér a megszokottól. Hiszen a textil alapanyagú dzsekik általában zárt nyakrésszel készülnek – ellenben itt ilyet nem találunk. A gigánk körül teljesen nyitott a Wireform, és hátul a tarkónkhoz sem jön fel. Ez meleg időben nyilvánvalóan előny, hidegben viszont biztosan nem – ekkor egy jó nyakvédő- vagy maszk elengedhetetlen kiegészítője ennek a ruhának. Ugyanakkor hátul, a derekunknál gondoltak a tervezők a hidegebb időkre is: mélyen leengedték a kabát külső anyagát, így az előredőlt testhelyzetben sem fúj annyira alá a szél, mint egy önmagában – vagyis sima farmerrel – hordott bőrdzseki esetében. Újabb ok, hogy hidegebb időben az Icon lazább cuccát vedd fel sportos vasadra.
A karon levő nagy Icon felirat fényvisszaverő anyagból készült
Amikor közelebbről megnézzük a Wireform dzsekit, azonnal feltűnik az anyagának különleges felülete. Ez nem egy megszokott cordura – bár hasonlóan textil az alapanyaga. Az Icon Dynax névre keresztelte a matériát, amely poliamid fonálból készült, olvadáshője és kopásállósága kellően magas ahhoz, hogy egy aszfalton csúszást (nyilván nem versenypályán) átvészelhessünk benne. Maga a Dynax vízálló, azonban a cipzárak nem azok – így a Wireform csak az Icon legalacsonyabb besorolását kapta ebben a kategóriában. Az anyagra is azt írja a gyártó, hogy a nyomás alá került vizet már nem bírja – tehát ha nagy tempóval tolnád komoly esőben, biztosan el fogsz ázni benne. Kisebb zutyikat a városban azonban kibír esőruha nélkül is.
A thermobélés SatinCore anyagú – a hideg hónapokra való
Ami azonban sokkal jobban feltűnik a cucc külsejében, az a három dimenziós anyagszerkezet. Élőben nagyon ütősen néz ki ez a felület – igazán egyedi, némi joggal bízhatsz benne, hogy nem minden futár fog hasonlóban pizzát kihordani. Ugyanakkor a meghatározóan fekete alapszín ellenére a sárga betétekkel ellátott Wireform (létezik fekete-, kék- és narancs változata is) mégis feltűnő jelenség. A motoron felvett pózban éppen elég élénk színű rész látszik ahhoz, hogy jól észrevegyenek a közlekedőtársak – ugyanakkor mégsem nézel úgy ki, mint egy kétkerekű kanári. Az éjszakára is gondoltak: több, nappal nem túl feltűnő betét – például az ujjakon levő nagy Icon felirat – éppen ekkor válik fényvisszaverővé.
A nyitható szellőző az ujjakon nagyban javítja a kánikulai használhatóságot
A hidegben nyújtott komfortodról egy kivehető SatinCore bélés gondoskodik – ezt egyetlen, körkörösen oldható cipzárral tudjuk rögzíteni a kabáthoz. A melegebb időkben persze nincs rá szükség – ekkor sokkal inkább némi plusz szellőzés kellene, hogy elviseljük a hőséget. Nos, ilyenből nem találunk túl sokat, azonban az ujjakon levő cipzárt kinyitva egy láthatóan szándékosan odahelyezett hálón keresztül az alkarjaink mellett elég sok levegő áramlik be. Természetesen nem veheti fel a versenyt egy hálós kabáttal, azonban meglepően hatékonynak éreztem a módszert már városi tempónál is. Kicsit magasabb sebességnél pedig kimondottan jónak. Úgyhogy ha nem vagy valóban izzadós fajta, simán lehet hogy bőven elegendő lesz ennyi szellőzés.
Ütésre keményedő D3O protektorok találhatók a könyéknél, a vállaknál és a gerincnél is
A biztonságról sem szabad megfeledkezni. Ennek érdekében az Icon az összes ruhadarabjában általánosan alkalmazott D3O protektorokat illesztette a Wireform belsejébe: található belőlük a könyököknél, a vállaknál és a gerincrészen is. Egyik sem túl vastag, és mivel ütésre keményedő anyagból készültek (ezt senki ne keverje össze a gyakran használt és ugyanilyennek titulált sima polifoam betétekkel, a D3O valóban ér is valamit), eséskor valószínűleg sokat javítanak a komfortérzetünkön. Végezetül pedig jöjjön a legfontosabb védelmi eszköz: mint valamennyi Icon kabátban, itt is egy külön zsebben helyezkedik el nagyjából a szívünk fölött Szent Kristóf medálja. Ő ugye az utazók védőszentje, így akár meg is duplázhatja a protektorok és a külső anyag együttes védelmi képességét!
Szent Kristóf kísérjen utadon!
Az Icon Wireform tehát egy kellemes, szinte egész évben hordható könnyű kis kabát. Stílusos, kellően véd, mégis igazán laza viselet. Prémium termék ehhez illő árral – de ahogy mondani szokták, a biztonság minden pénzt megér. Úgyhogy ha valami igazán egyedire vágysz, csak kattints ide! Amennyiben pedig kimondottan női szabás érdekelne – jobb esetben azért, mert hölgynek születtél -, akkor itt találod meg a neked készült példányokat – akár klassz kis pink betétesben is!
Az alapszabás rövid, de hátul mégis elég mélyre lenyúlik
A természetes tartás az enyhén hajlított kart támogatja – sportos és csupasz motorokra tökéletesen passzol
Egyetlen körbefutó cipzár kihúzása után villámgyorsan ki tudjuk venni a meleg betétet
Cimkék:
A bajorok gyors szaporodásnak indult Heritage modellcsaládjának második tagja a terepezésre alkalmassá tett R nineT, a Scrambler.
Elolvasom »A csendes és jól szellőző túrasisakjairól híres Schuberth egy forradalmi dual-sport bukósisakkal jelentkezett: ez az E1. Ismerkedjünk meg vele!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »