Nagyjából tizenhat évvel ezelőtt tűnt fel először Mike Corbin víziója a környezetbarát városi mobilitásról. Egy három kerekű kisautót alkotott, amely valójában átmenet a négy- és kétkerekűek között – bár vezetni autóként kellett. Az akkori akkumulátor-technológia erős kerékkötője volt a Sparrow sikerének: az egy üléses kis járművecske 612 kilogrammos tömegével alig 80 kilométeres hatótávot mondhatott magáénak. 1998 és 2003 között mindössze 289 darab talált gazdára belőle 14’000.- dolláros áron.
A formai kialakítás teszi vonzóvá a gazdag technokraták körében
Az alkotó, Corbin a közelmúltban ismét kiállt a nyilvánosság elé és bejelentette, hogy az elektromos technológia fejlődése mára eljutott arra a szintre, hogy megszülethessen a Sparrow II. “Az új modell teljes mértékig az eredeti koncepció folytatása lesz, azonban sokkal fejlettebb technológiával. Három kerekű, egy személyes, zéróemissziós jármű lesz, azonban az energiát már lítium-ion akkumulátor tárolja és számítógépes vezérlés biztosít lényegesen hosszabb hatótávot.” – mondta Mike.
Értelme nem sok van, mivel pont olyan széles mint egy kiskocsi
A Corbin Sparrow igazi különlegessége a páratlanul aerodinamikus tervezés volt – ez a tervek szerint szintén változatlanul megmarad. A járművecske összes légáramlásilag kulcsfontosságú pontján felfedezhetőek a golflabdákról ismert kis “huplik”, amelyek a leváló közeg turbulenciáinak kialakulását hivatottak megakadályozni. Fontos tudni ugyanis, hogy a légellenállás legnagyobb részét a haladó test mögötti kavargó levegő okozza – nos, ez a forma és felszín ezt drasztikusan csökkenti. (Érdemes felidézni a hasonló felszínű bukósisak példáját is.)
Érdekes színfoltja lenne az utcaképnek!
Azt ígéri, hogy a Corbin Sparrow második generációja a remek gyorsulás mellett a 160 kilométer/órás végsebesség elérésére is könnyedén képes lesz. Persze városi jármű lévén nyilván jellemzően sokkal lassabban fogják használni – ott pedig a fenti aerodinamikai trükknek szinte semmi jelentősége nincs. De jól néz ki – gazdag technokratákból pedig talán több van, mint tizenpár-évvel ezelőtt. Így a második generáció remélhetően sikeresebb lesz önmaga elődjénél.
Cimkék:
Ács Zoli egy nagyon nemes úton van éppen: a motoros balesetben elhunyt társaink árváinak gyűjt. Az átadásnál még te is adakozhatsz!
Elolvasom »A legrosszabb, amikor olyan fizet egy ostoba hibáért, aki ártatlan a baleset bekövetkeztében. Sajnos itt is ez történt. Nézzétek és okuljatok!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »