A Hondára nagyon ráfér, hogy a kis sportmotorok világában is újítson egy komolyabbat. A kicsit persze a mi szemüvegünkön keresztül kell érteni – ezen gépek távol-keleti fő piacán éppenséggel nagy masinákról beszélünk… Mindenesetre ami a tény: a versenytársak mind soros kéthengeres erőforrással kínálnak hasonló sportmotorokat (lassan már a BMW is), az aranyszárnyasok meg még mindig az “egy hengernek párja nincs” szemléletet erősítették. Amin változtatni kellett – így tavaly ősszel a Tokyo Motor Show-n be is mutatták a “Light Weight Super Soprts” (könnyűsúlyú szupersport) koncepciót. Amely most sorozatgyártásba kerül – először fő vadászterületén negyedliteres blokkal, majd reményeink szerint jön Európába is, de már mint CBR350RR.
A “Light Weight Super Sports” koncepciómotor, amelyre az újdonság épül
A fentiekből mi tűnik valóban biztosnak? Annyi, hogy soros kéthengeres erőforrása lesz a járgánynak, valamint hogy nem Japánban, hanem valamelyik tájföldi vagy indonéziai Honda-gyárban fogják készíteni. CBR250RR-ként augusztusban megkezdik a sorozatgyártását, és a távol-keleti piacokon így is jelenik meg. Nos, erről a motorról a tegnapi napon nyilvánosságra került egy kis nyálelválasztást segítő videó – amiből természetesen semmilyen konkrétumot nem tudunk meg.
Ami innentől következik, az viszont sajnos már csak találgatás. Mivel a versenytársak mind 300 köbcentiméter környékén mozognak, logikus lépés lenne a Honda részéről az európai változatra “rádobni” egy kis lökettérfogatot – és ezzel együtt erőt is -, hogy valóban versenyképes masinájuk legyen. Ebben a méretosztályban az Euro4 szabvány betartása nagy gondot egy eleve annak figyelembevételével tervezett erőforrással nem okozhat – így reménykedjünk benne, hogy a 2017-es modellek között valóban megjelenik a CBR350RR!
Cimkék:
A BMW Motorrad számos modellje a jövőre életbe lépő normák miatt újul meg. Persze más újdonságokkal is készülnek a bajor mérnökök.
Elolvasom »Sok autós-ellenes motoros van. Robogósunk is összeakadt egy figyelmetlen sofőrrel, aki nem volt rossz szándékú, csak nem értett a motorokhoz.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »