Pepo Rosell egy madridi fiatalember, aki biológusként dolgozik a mezőgazdaságban. A jelek szerint a munkája annyira nem köti le – ellentétben a motorokkal, amelyeknek régóta igazi szerelmese. Azokon belül is az épített, izmos és gyors vasakat szereti, így 15 éve hogy megalapította Radical Ducati nevű tuningműhelyét, amely az olasz erőgépekre szakosodott. Aztán úgy gondolta, abbahagyja az építgetést és eladta a céget. De nem bírta sokáig: két év szünet után visszatért új névvel – elsőként egy Siluro nevű csodával.
A névadó rekorder Ducati
“Erőgépeket szeretek építeni, de nem olyanokat, amelyek ugyan gyorsnak néznek ki, valójában azonban csak kiállítási darabok. Ami gyorsnak néz ki, az szerintem legyen is gyors!” – mondja Pepo, és ennek a filozófiának tesz eleget új cégének, az XTR Pepo-nak első modellje. A Siluro az ötvenes évek híres sebességrekorder motorjának állít emléket – de teljesen más célra készült. Mégpedig a Ducati Iberica, a spanyol márkaimportőr megrendelésére.
Megunta a mezőgazdaságot, így hobbiból ilyeneket építget…
A kérés az volt, hogy egy 1200-as Monsterből készüljön olyan épített izommotor, amely csak eredeti vagy a Ducati Performance-tól származó alkatrészekből áll. Az üzemanyagtank lecserélését is letiltották, így az eredeti maradt a motoron – persze nem változatlan formában. “A hetvenes és nyolcvanas évek gépeit szeretem, de a huszonegyedik századi technikát is. Számomra nagyon fontos a könnyű motor, amely kiválóan viselkedik az úton.” – mondta a biológusból lett mester.
Az alkotó fő célja az volt, hogy a technika teljesen látható legyen
Az XTR Pepo Siluro tehát megtartotta a Monster tankját, de azt nagyon alaposan átszabták. A gépről leszedték az összes műanyag ballasztot, hogy a meseszép olasz technika minél jobban láthatóvá váljék. Most alaposan szemrevételezhetjük az erőforrást hátsó hengerével egyetemben, a szíjakat, a hűtőt, és sok minden mást. Így a gép masszívnak mutat, azonban mégis sokkal könnyebb lett: nem kevesebb mint 40 kilót faragtak a Monsterről, mire Siluro lett belőle.
Igazi agresszív külső egy 1200-as Monster alapjain
A Ducati Performance kínálatából számos karbon elem is rákerült a gépre, ahogy a lábtartókat például a Panigale CNC-megmunkálású versenydarabjaira cserélték. A hátsó segédváz teljes átalakításon esett át, ahogy a nyereg is igazán különleges lett. A kipufogórendszer SuperMario-tól származik és egy Termignoli dobban végződik, a futómű pedig az Öhlinstől érkezett. A Siluro tehát nem csak különlegesen néz ki, hanem valóban különleges motor is lett – azt hiszem érdemes lesz odafigyelni az XTR Pepo további munkáira is!
Könnyebb, hangosabb – kell még valami?
Cimkék:
Olyan motoros túráról van szó, amely nem csak szép helyekre visz, de a tempó is garantáltan kielégítő lesz a szerpentineken.
Elolvasom »Hazánk egyik legjobb motoros boltja, az Euromotor új marketinges és sajtós kollégát keres. Motorosként ennél közelebb nem lehetsz a tűzhöz!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »