A Royal Enfield eredetileg igazi kékvérű brit márka volt, majd miután praktikussági okokból (a hadsereg és a rendőrség ellátására) kiszerveztek némi gyártást Indiába, az lett a vége ami: a Bullet lett az a motorkerékpár, aminek szó szerint elfelejtették abbahagyni a gyártását. Az otthoni gyárak már rég porrá lettek – az utolsó Royal Enfield üzem 1970-ben zárt be a szigetországban -, de az indiai viszonyoknak megfelelő, bárki által javítható technika felszínen maradt a távoli ország piacán.
Gyönyörűek a motorjaik, csak felfelé kéne terjeszkedni
Az utóbbi években elkezdtek magukhoz képest rohamléptekkel felzárkózni a világ motorgyártásának alsóbb feléhez, és kidobtak egy modernebb, injektoros erőforrást a klasszikus Bullet modellcsaládhoz is, valamint kifejlesztették a reklámban nem olyan jól szereplő Himalayan kalandmotort.
Az új korszak első motorja
Most azonban úgy látják, hogy eljött az ideje terminátorosdit játszani: visszatérnek. Nem is akárhogy, hanem mindjárt 50’000’000.- angol fontot tolnak két technológiai központ felépítésébe: az egyik marad Indiában, a másik pedig az angliai Leicestershire-ben most nyáron készül el. Izgalmas tény, hogy két másik híres angol márka is Leicestershire-ben gyártat: a Triumph Hinckley-ben és a Norton Castle Doningtonban.
Guy Martin is tudja mi a jó
Természetesen nem kisdiákokkal vágnak ekkora feladatba, ezért megszerezték a Triumph előző termékmenedzserét, Simon Warbutont és a híres Dél-Afrikai formatervezőt, Pierre Terblanche-t, akinek számtalan álomszép motorkerékpárt köszönhetünk. Azt nem tartom valószínűnek, hogy csak az egyhengeres erőforrásukra építkezve merészkednének vissza a nyugati világba, így bizonyos, hogy valami izgalmas blokk rejtőzik a tarsolyukban. Várjuk a friss híreket!
Cimkék:
Egy fiatal feltaláló és csapata olyan eszközt fejlesztett, amely megszünteti a motoros holtterét. Az okostükör valóban zseniálisnak tűnik.
Elolvasom »Olyan motoros túráról van szó, amely nem csak szép helyekre visz, de a tempó is garantáltan kielégítő lesz a szerpentineken.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »