A gyorsulási sport világa nagyon érdekes. Sokan úgy vélik, nem kell különösebb tudás minél gyorsabban végigmenni a 402 méteren – teszem hozzá, régebben én is gondolkodtam hasonlóan. Amióta kicsit jobban és közelebbről láttam, miként is néz ki az a bizonyos negyed mérföld belülről (mennyire összetett feladatsort kell végrehajtani a versenyzőknek abban a néhány röpke másodpercben), illetve hogy milyen elképesztő technika van ezekben a gépekben, azóta sokkal jobban tisztelem őket. Az ausztráliai Perth Motorplexben rendezett versenyen Brett Ghedina – amúgy bajnok a srác – éppen a kialvó lámpák fényére vágott neki a távnak, amikor az elindulás pillanatában a rajtelektronika – nagyon finoman fogalmazva – megtréfálta őt. Rohadt nagyot esett…
Roppant látványos hátraszaltó – álló helyzetből! Érdemes megnézni a videótHogy értsétek: egy ilyen, hátsó támasztókeret nélkül is 8 másodperc alatt pirító gép (ez annyit tesz, hogy kevesebb mint egy másodperc alatt már túl van a 100 kilométer/órán!) megfelelő szoftveres támogatás nélkül nem képes hozni ezt az eredményt. Itt a versenyző csak elengedi a rajtgombot, és onnan tartja a nyélgázt – meg persze váltogatja a fokozatokat. De hogy a lehető legtöbb, még éppen átvihető nyomaték jusson a hátsó kerékre – na az már a számítógép dolga.
Brett rá is bízta magát – mivel ezt kell tennie -, de a cucc nem működött. Pontosabban odacsapta a teljes erőt azonnal a hátsó kerékre – hogy ez mekkora mozgási energiát jelentett, azt az események egészen jól szemléltetik. A vicces az volt, amikor szegény srácot a műsorvezető a tribün előtti nagy kivetítőre is kitolt kép alatt arról kérdezte, hogy mi volt a baj. A válasz pedig így hangzott: “Nem így kellett volna történnie…”
Cimkék:
A motorosok többsége szereti a hasát, így első idei olvasókkal közös gurulásunkra is sokan jöttetek a fincsi ízek reményében. Nem is csalódtunk!
Elolvasom »A remek kéthengeres alapjaira egy igazi terepképes vasat épített a Yamaha: a 660-ast leváltó új Teneré még tesztköreit futja Dél-Európában.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »