Valós közúti balesetforrást idézhet elő, amikor motorral a szekvenciális váltó és a jármű tömegéhez képest viszonylag erős motorfék használatának eredményeképpen olyat lassulunk, amilyet autóval sose tudunk a fékpedál megérintése nélkül. Csakhogy a kétkerekűn ilyenkor fel sem villan hátul a féklámpa – így a legkevésbé is figyelmetlen és rövid követési távolságot tartó autós úgy verhet telibe hátulról, mint a parancsolat. Motorral a ráfutásos baleset különösen kellemetlen tud lenni – így nagyon hasznos a fenti helyzetet kivédeni igyekvő kis találmány, a GearBrake.
Egy egészen apró kis dobozról van szó, amelyet nagyjából 15 perc alatt be tudunk építeni a motorba – különösebb műszaki tudomány nélkül. Mindössze fel kell ragasztani az ülés alatt egy megfelelő helyen, a belőle kilógó kábelköteget pedig csatlakoztatni a féklámpa áramkörére. Semmi egyéb tennivalónk nincs, az apró kütyü már működni is kezd.
A GearBrake lelke egy lassulásmérő, amelyet úgy hangoltak be, hogy minden említésre érdemes sebességcsökkenés hatására két másodpercen keresztül megvillogtatja a motor féklámpáját. Elég elvennünk a gázt vagy éppen visszaváltani: a hátsó erős piros fény azonnal vibrálni kezd – felhívva ezzel a mögöttes forgalom figyelmét a lassulásunkra. Amennyiben fékezünk, szintén villog a féklámpa az első két másodpercben, majd folyamatosan világít tovább – mintha nem is lenne az okos kis kütyü beépítve. Vagyis minden élethelyzetben növeli a biztonságunkat.
Az alábbi videón számos normál helyzetben megfigyelhetitek a működését. Szerintem valóban tesz valamit a biztonságosabb motorozásért – azt már mindenkinek magának kell eldönteni, megér-e 58,21 dollárt (akinek igen, az itt vásárolhatja meg), azaz szállítással együtt nagyságrendileg 17-18 ezer forintot. Szerintem igen.
Cimkék:
A nagy szakadékot egy Duke 890 típusnevűre keresztelt géppel tömi be az osztrák gyár. A masinát elkapták tesztelés közben, persze "véletlenül".
Elolvasom »A hangvillások különleges tanulmánya a várakozásoknak megfelelően szériamodell lesz, szerencsére hamarabb mint a többség számított rá.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »