A szakadék szó talán nem túlzás, hiszen a 125-390-690-1290 sorozat utolsó két tagja között elég nagy az ugrás. Ezt kívánja megszüntetni a KTM, egyúttal öttagúvá téve a Duke családot. A leendő osztrák újdonságot tesztelés közben csípték nyakon valamelyik melegebb államban – legalábbis erre engednek következtetni a pilóta ruhájának nyitott szellőzői. Persze azon megint eltűnődhetünk, mennyire kémfotó a kémfotó – a sisakplexit ugyanis az összes nemzetközi sajtóorgánum “behomályosította” – legalábbis kicsi rá az esély, hogy ennyire bepárásodott volna. Na de beszéljünk inkább a Duke-ról!
A típusnév a KTM megszokott terminológiája szerint kilencvenre végződik, de valójában 800 köbcentiméter körüli lesz az erőforrás. A 690-es kisöccs egyhengeres, a báty 1290 pedig V2-es – de a 890 egyik sem lesz ezek közül. Hanem a ma egyre elterjedtebb nemzetközi építési iránynak megfelelően soros kéthengeres blokk foglal majd helyet a gyárnál megszokott térhálós acélcső vázban. A lámpaidom és az egész stílus nem a nagyobbik családtag agresszivitását, sokkal inkább a 690-es vonalait idézi. A lengővilla is kétoldalas – ellentétben az 1290-essel. Konkrét adatot természetesen (sajnos) még nem tudunk az új osztrák üdvöskéről – pedig könnyen lehet hogy a Duke família legjobban használható tagja lesz.
Cimkék:
Versenymotor alapokon nyugszik, és komoly versenytársakat kell lenyomnia a Victory Octane-nak, ha jó eredményeket akar elérni a piacon.
Elolvasom »Ráfutásos motoros balesetek oka lehet, hogy a féklámpa nem villan fel a motorfékkel történő egészen komoly lassításkor. Ezen segít a GearBrake.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »