Ugyan csupán egy bő éve hogy bemutatták, de világszerte nagy siker lett a Ducati retro stílusú mindenese, a Scrambler. Talán pontosan azért, mert ugyan megjelenésében erősen emlékeztet az 1962-es egyhengeres és 250 köbcentiméteres ősre, de technikájában mégis abszolút mai gép lett. Ugyanakkor nem estek vele túlzásba: a 800-as L2-es blokk csak két szelepet kapott hengerenként, teljes egészében levegő hűti és mindössze 75 lóerős – igaz, a masina sem nehezebb szárazon 170 kilónál. Éppen a kicsi és könnyű felépítés és a végletekig stílusos külső együttese miatt üthetett akkorát – azonban a legújabb változata, a Sixty2 hivatalos bemutatásakor Federico Sabbioni, a Ducati projectvezetője érdekes bejelentést tett.
A Scrambler abszolút sikersztori a Ducatinál – nem véletlenül szeretnének még több bőrt lehúzni róla (a képek bármelyikére kattintva galéria nyílik)
Felröppentek ugyanis olyan irányú pletykák, miszerint a hajdani negyedliteres ős emlékére egy hasonló lökettérfogatú utód jön indiai vagy egyéb távol-keleti gyártású erőforrással – vagy az egész újdonságot ott gyártatnák. Sabbioni azonban kategorikusan cáfolta ezeket a híreszteléseket. – “A márka presztízséhez jelenleg nem illene egy ilyen motor. A minőséget fent kell tartanunk, és ennyire kis méretű gépre a Ducatinak nincs szüksége.” – Majd külön kérdés nélkül hatalmasat gurított. – “Ugyanakkor rengeteg ötletünk van a Scrambler család fejlesztésével kapcsolatban. A motorban egy nagyobb erőforrás is elfér.”
A Desmodue Evoluzione 1100 köbcentiméteres erőforrás 213 óta a polcon pihen – viszont simán befér a Scramblerbe!
Természetesen nem egy 200 lóerős Panigale-eredetű blokkra kell gondolni. A gyárnak van annál sokkal inkább a Scrambler jellegéhez illő, mégis a mostaninál erősebb hajtóműve. A 2013-ban a Monster EVO-ból nyugdíjba vonult Desmodue Evoluzione 1’100 köbcentiméteres L2-ese nagyon hasonló a mostani 800-ashoz: két szelep hengerenként, csak levegős hűtés és a céljárműhöz tökéletes 100 lóerős teljesítmény. Igaz, az Euro4 normáknak nem felel meg – tehát a mérnökökre vár még egy kis munka, de ha ez a feladat, nyilván meg fogják oldani.
Úgyhogy ha minden igaz, a világ motoros hipszterei örvendezhetnek: jön a Scrambler EVO (vagy ki tudja mi lesz a neve) – mindenesetre a Desmodue Evoluzione blokk modernizált változatával nem csak stílusos és jól kezelhető, hanem határozottan mozgékony jármű is lesz, az biztos.
Cimkék:
A Honda a legendássá vált minimotorját, a Monkey-t készítette el 21. századi formában MSX125 típusnéven. Az aranyos kismotor 2016-ra felfrissül.
Elolvasom »Versenymotor alapokon nyugszik, és komoly versenytársakat kell lenyomnia a Victory Octane-nak, ha jó eredményeket akar elérni a piacon.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »