A híradások többnyire arról szólnak, hogy éppen ki nyerte az adott szakaszt, vagy éppen kinek milyen műszaki gondja volt. Azonban hogy mennyire veszélyes is ez a verseny – nyilván ez is kell a Dakar Rally hatalmas népszerűségéhez, mert hát ilyen az emberi természet -, azt a folyamatos és elég nagy számú balesetből láthatjuk. Gondoljunk csak Matthias Walkner komoly sérüléssel járó bukására, amikor Paulo Goncalves segített neki, vagy magának a portugálnak a hatalmas zakójára, amely után sértetlenül folytatta a száguldást. De a pihenőnapon éppen a cseh Ondrej Klymciw kemény helytállásáról írtam – ő volt ugye, aki bokaficammal is harcolt tovább. Nos, ő például azóta egy komoly sérüléssel járó hatalmas eséssel végleg kiszállt az idei versenyből. Ennek a videóját ide kattintva megnézhetitek (érdemes, bár hátborzongató zakó). Ondrej kórházban van azóta is.
A korábban szerencsésen perecelő Paulo Goncalves miután visszaesett a 8. helyre, tegnap megpróbált valamit javítani a pozícióján – ennek azonban egy újabb nagyon komoly esés lett a következménye. Ezúttal nem repült fölötte a helikopter, így versenyzőtársai találták meg eszméletlenül a 2-es rajtszámú Honda mellett – csak annyit tudunk róla, hogy légi úton szállították kórházba, sérüléseinek jellege és mértéke egyelőre ismeretlen.
Ezen szomorú dolgok mellett persze ejtsünk szót a versenyről is, amelynek tegnapi napját az első Dakar Rallyját futó francia Antoine Meo nyerte meg, az éllovas ausztrál Toby Price azonban mindössze 18 másodperces hátránnyal második lett. Mivel pedig a privát KTM-es Stefan Svitko csupán a 7. helyen jött be 12,5 perc hátránnyal, az éllovas előnye roppant megnyugtató 35 percre nőtt. Price hátra persze még közel sem dőlhet – ezt ő is pontosan tudja -, azonban egyre kevesebb és kevesebb kockázattal haladhat az egyre közelebb és közelebb levő cél felé.
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 49 |
|
KTM | 05:19:08 | – | – |
2. | 3 |
|
KTM | 05:19:26 | 00:00:18 | – |
3. | 4 |
|
HUSQVARNA | 05:21:56 | 00:02:48 | – |
4. | 7 |
|
YAMAHA | 05:25:10 | 00:06:02 | – |
5. | 42 |
|
YAMAHA | 05:31:17 | 00:12:09 | – |
6. | 47 |
|
HONDA | 05:31:21 | 00:12:13 | – |
7. | 5 |
|
KTM | 05:31:37 | 00:12:29 | – |
8. | 106 |
|
KTM | 05:40:36 | 00:21:28 | – |
9. | 11 |
|
KTM | 05:44:37 | 00:25:29 | – |
10. | 23 |
|
KTM | 05:46:15 | 00:27:07 | – |
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 3 |
|
KTM | 40:08:30 | – | – |
2. | 5 |
|
KTM | 40:43:53 | 00:35:23 | 00:01:00 |
3. | 49 |
|
KTM | 40:52:16 | 00:43:46 | – |
4. | 4 |
|
HUSQVARNA | 40:53:49 | 00:45:19 | – |
5. | 47 |
|
HONDA | 41:05:35 | 00:57:05 | – |
6. | 7 |
|
YAMAHA | 41:10:31 | 01:02:01 | 00:02:00 |
7. | 42 |
|
YAMAHA | 41:42:16 | 01:33:46 | – |
8. | 48 |
|
HONDA | 41:48:25 | 01:39:55 | – |
9. | 23 |
|
KTM | 41:50:28 | 01:41:58 | – |
10. | 45 |
|
KTM | 43:18:14 | 03:09:44 | – |
Cimkék:
Igazi téli program hallgatni egy kis motorüvöltést, miközben egy gixerblokkos buggy vereti keresztbe mindenhol, nagyon durván.
Elolvasom »A Yard Built a Yamaha gyári programja azon motorépítőknek, akik az XV950 alapjain megadott szabályok szerint alkotnának egyedit. Hát ez az...
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »