Az idei versenyt tényleg nehézségek sora sújtja. Már tavaly tavasszal törölni kellett a megtervezett útvonalból Chilét – az országot ugyanis olyan súlyos természeti katasztrófa érte, hogy nem tudta vállalni a verseny idei megrendezésével kapcsolatos terheket. A helyére Perut tervezték be az új útvonalba, majd a nyár végén jött az újabb csapás: a 2-7 évente felbukkanó és a keleti Csendes-óceán egyenlítői térségét komolyan veszélyeztető El Nino jelenség az előrejelzések szerint a mostani szezonban annyira durva lesz, hogy már előre a Bruce Lee nevet adták neki. Úgyhogy jött az újabb fekete leves: Peru is ugrott. Az ismételten módosított útvonal így szinte végig Argentínában halad, éppen csak egy kicsit néz majd be idén januárban a mezőny Bolíviába.
A fenti előzmények után 2016. január 2-án, a programba újra visszahozott Prológgal (amely ugye egy nézők által jól követhető, szűkebb területen zajló “mini gyorsasági” szakasz) kezdetét vette az idei verseny Buenos Airesben. Azonban mindjárt egy hatalmas és igen súlyos balesettel: egy kínai versenyző hölgy ugyanis a nézők közé sodródott versenyautójával, így 13 súlyos sérültet szállítottak kórházba, a prológot pedig félbeszakították. A teljes mezőny így még be sem kapcsolódhatott a versenybe – a motorosoknál a hondás Barreda és a husqvarnás Faria azonos idővel álltak az élen.
Sebaj – gondolhattuk -, jön az első “valódi” szakasz, a nulladik nap minimális különbségei úgyis semmivé foszlanak majd. Vasárnap azonban a súlyos esőzések miatt (a prológot még 40 fokban tartották!) törölni kellett az etap utolsó részét. A folyók annyira megáradtak, hogy az átkelések a versenyzőkre nézve voltak már veszélyesek – az igazi probléma azonban az volt, hogy a viharos szél és az eső miatt a biztonsági helikopterek képtelenek voltak felszállni – ez pedig megengedhetetlen egy súlyos baleset esetén. Így a hivatalos eredmény ugyanaz, amit a prológ végén regisztráltak:
Hely | Versenyző | Nemzetiség | Csapat | Márka | Idő/különbség |
1 | Joan Barreda | SPA | Team HRC | Honda | 06’27 |
2 | Ruben Faria | POR | Husqvarna Factory Rally Team | Husqvarna | +00’00 |
3 | Helder Rodrigues | POR | Yamaha Motor Europe | Yamaha | +00’03 |
4 | Adrien van Beveren | FRA | Yamaha Motor Europe | Yamaha | +00’04 |
5 | Michael Metge | FRA | Team HRC | Honda | +00’08 |
6 | Kevin Benavides | ARG | Honda South America Rally Team | Honda | +00’08 |
7 | Gerard Farres | SPA | Himoinsa Team | KTM | +00’09 |
8 | Pablo Quintanilla | CHI | Husqvarna Factory Rally Team | Husqvarna | +00’10 |
9 | Stefan Svitko | SLO | Slovnaft Team | KTM | +00’11 |
10 | Jordi Viladoms | SPA | Red Bull KTM Rally Factory Team | KTM | +00’13 |
Cimkék:
Manapság annyi reklám zúdul az arcunkba, hogy megnézni is alig van kedvünk őket. Ez azonban egy igazi hőskori darab a Hondától, komoly főhőssel.
Elolvasom »A bajor gyár számára nagyon fontos, hogy megvesse lábát az 500 köbcenti alatti motorok között. A kis G310R roadster szerepe így igen jelentős.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »