Egy ideje zörgött haraszt az Enfield háza táján: mindenki azt figyeli, hogyan sül el az első valóban új modelljük fejlesztése. Ugyan a Bullet-ből készült egy modernizált változat, de annál szigorúan maradtak a kitaposott – fél évszázad alatt már vállig kitaposott… – ösvényen, ám a Himalayan koncepcióval olyan területre merészkedtek, amit régen vártak az Enfield-mániások szerte a világban. Persze lehet, hogy eddig éppen az éltette a Royal Enfield legendáját, hogy ugyan vadi új, de műszakilag erősen vintage gépekkel mehettek olyan túrákra, amik komoly, modern motorokat is próbára tesznek.
Most azonban mindez megváltozik, és lesz IGAZI kalandmotorjuk, ami nem azért lesz kaland, mert a fene se hinné, hogy elmegy ott ahol, hanem még ki is nézzük, hogy kemény és strapabíró gép lesz. A konkrét terv az – de ugye Indiáról van szó -, hogy 2016 februárjában mutatják be hivatalosan a végleges verziót. Érdekes, hogy a nyilvánvaló váz és futóműújításokon túl egy egészen meglepő, új blokkot terveztek a motorba. 410 köbcentiméter hengerűrtartalmú, léghűtéses erőforrás, amely 28 lóerőt és 32 Newtonméter forgatónyomatékot termel. Külön érdekesség, hogy az angol Harris Performance tervezte a vázat, szóval nem elégedtek meg holmi helyi ötleteléssel. Külön buli, hogy mindjárt két verziót dobnak piacra: lesz egy igazi off-road kalandmotor erősített hátsó váznyúlvánnyal a komolyabb kofferek felszereléséhez, emelt sárvédővel és rendes blokkvédővel, valamint egy könnyedebb, inkább scrambleres kivitel.
És mi a legdurvább? Indiában csak egy guriga környékén kérnek majd érte. Ez a szokásos nálunk-minden-sokkal-drágább móka után is piacrobbantó ár lehet!
Cimkék:
Nyakunkon a Karácsony, amikorra is a számunkra fontosakat meglepjük. Amennyiben webáruházból rendelsz, a motoros Jézuska kér némi átfutási időt.
Elolvasom »A legújabb utcai harcos egy igen bosszantó és veszélyes hiba miatt bukott meg Amerikában: a GSX-S1000 fékfolyadéka a a nyeregnél szivárgott.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »