Tényleg minden történés azt igazolja a jelenlegi motorkerékpár piacon, hogy világviszonylatban a scrambler egyet jelent a jolly-jokerrel. Egykor – néhány évtizeddel ezelőtt – ezek voltak a motorozás alappillérei, hiszen mindenes, aszfalton és földutakon – akkor ezek aránya azért sokkal nagyobb volt – egyaránt használható motorok, valódi közlekedési eszközök voltak. Mára persze jelentősen változott a szerepük: a vásárlók nem azért döntenek egyre nagyobb számban mellettük, mert mindennapjaik során állandóan a tanyavilágban kell járniuk, hanem simán csak mert jól néznek ki. Ennek a piaci divathullámnak a hátára kapaszkodott fel az oldalkocsis fogatairól ismert orosz gyártó, és az EICMA kiállításon bemutatta az Ural Scramblert.
A szovjet nagyvállalat romjaiból életképes piaci szereplővé avanzsált cég persze a maga módján “fejlesztett” mindenest a vásárlóknak. Hiszen ők részben arról is ismertek, hogy az ősi technikát a lehető legkisebb mértékben reszelgetve (fejlesztenek persze, csak úgy óvatosan…) igyekeznek életben tartani, hogy manufaktúrális módszerekkel minél tovább megélhessenek belőle. Ennek megfelelően készült a Scrambler is: fogták a meglevő húzómodelljüket, a Rangert és bütykösebb gumit raktak rá – ettől lett még alkalmasabb a terepes használatra. Akinek ez a “fejlesztés” kevés lenne, az is nyugodjon meg: az egész fogatot átfestették gusztusos szürke-sárgára. Természetesen az oldalkocsihajtás, a körbecsövezett fogat és az egész robosztus technika megmaradt, így vélhetően ez lesz valamennyi közül messze a leginkább terepképes Scrambler.
Cimkék:
Akár többször is vásárolhatsz év végéig az Euromotornál, valamennyi elköltött forintod 30 százalékát visszakapod!
Elolvasom »Kiszivárgott iparági információk szerint a nemrég koncepcióként bemutatott City Adventure tereprobogó rövidesen a Honda szalonokba kerül.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »