A Yamaha ‘Faster Sons’ (gyorsabb utódok) története egyre csak tovább kerekedik! A sportos örökséget képviselő motorok építése idén az XSR700 faragásával kezdődött az ikonikus XS650 génjeinek egy mai szintű motorkerékpárba való beoltásával, amit anno mi is megénekeltünk. Aztán Roland Sands megidézte a legendás szörnyeteg, a TZ750 szellemét – egy MT09-be oltva azt -, természetesen erről is olvashattatok nálunk.
Vélhetően a két eddig elkészült egyedi bemutatómotor sikerét látva dönthettek úgy a Yamahánál, hogy egy hasonló szellemiségben tervezett valódi, megvásárolható szériamotort is lábra állítanak. Ami igazán durva, hogy már 2016 év elején megvásárolható lesz! Az érzést a Yamaha első négyütemű motorjából merítették – az XS-1 avagy XS650-ből -, és megszületett az XSR900. Alapját a kiváló MT-09 adja, ám alaposan átfaragták azt, hogy méltó ellenfele lehessen a most tomboló retroőrület komolyabb versenyzőinek. Nem spóroltak a burkolatokkal sem, ami szinte mind alumínium: a tankborítás, az oldalfedél, a kis fejidom, a sárvédők mind-mind nem a legolcsóbb, ám stílusos anyagból készült.
Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a sorhármas 850-es erőforrástól nem csak egy éppen csak motorozgatni való naked lett a klasszikus vasból, hanem igazán potens dögöt vehetünk. A fullos, háromállású Traction Control System (TCS) is maradt az eredeti, ahogy a csúszókuplung is. Egyébkén a tengelykapcsoló rendszere könnyebbé teszi magát a kuplungolást is, mivel sokkal kisebb erővel működtethető mint egy hagyományos felépítésű egység. Érdekesség, hogy a lengőkar a vázra kívülről csatlakozik, ezáltal kényelmesebb támaszkodást (a Yamaha szerint olyan keskeny itt a motor, mint egy kéthengeres gép szokott lenni) kínálva a rövid motorosoknak. Természetesen a 41 milliméteres belsőcső átmérőjű USD villa sem egy szemétre való darab, de a Monocross rugóstag sem fogja könnyen adni magát nehéz körülmények között.
Természetesen már a motor jellege is kínálja magát arra, hogy utólagos kiegészítők igen jó pénzért adott hadát árulják hozzá a személyre szabhatóság álszent jegyében. No és ne feledkezzünk meg a külön ehhez a sorozathoz készült ruházati termékekről sem – hogy aztán pénztárcánktól függően lehessünk egyediek és különlegesek a bárki által megvásárolható ruhákban. A motorkerékpár 2016 februárjában lesz elérhető három színben: 60. évfordulós versenyfényezéssel, matt szürkében és egy Rock Slate fantázianevűben.
Cimkék:
A legnagyobb japán gyár Milánóban az autóipar mintájára "városi terepjáró" koncepciót mutatott be. A neve Honda City Adventure. Fura egy ötlet!
Elolvasom »Barátom mindig rendesen felöltözött motorozáshoz, éppen csak ujjatlan kesztyű volt rajta a nyári túrán. Majdnem komoly balesete lett miatta!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »