Az Indian a márka népszerűsítése érdekében folyamatosan építtet különleges, egyedi gépeket jelenlegi sorozatgyártású vasaiból – ezeket hívják Custom Scout Seriesnek. Ennek a sorozatnak egyik legújabb ékessége a két amerikai építő, Doug Siddins és Nick Jaquez által létrehozott masina, a Black Hills Beast.
A kiindulási alap – mint minden esetben – egy 2015-ös Indian Scout volt. Az apropó pedig, amelyre a szörnyeteg (a gép nevének jelentése “Fekete Hegy Szörnye”) készült, a jubileumi 75. Sturges Rally – ez egy hatalmas motoros esemény a Black Hills hegységben (innen a névválasztás).
Ha már hegység: a feladat, amellyel a két építőt az anyacég megbízta, egy hillclimber, azaz hegymászó motor építése volt. A felfutó versenyek a régi idők Amerikájában külön sportágnak számítottak – viszonylag egyszerű szabályrendszerrel: neki kellett menni egy tök egyenes, de borzasztó meredek domboldalnak, és a lehető legmagasabbra jutni rajta. A versenyeknek és az ilyen motoroknak is komoly kultusza volt – ennek állít emléket az Indian Black Hills Beast.
A videó átadja az hillclimbing hőskorának hangulatát és a Black Hills Beast hangja is felcsendül egy pillanatra“A motor megépítése egyszerre volt könnyű feladat és igazi kihívás.” – mondta Doug Siddins – “A rajongók pontosan tudják, hogy néz ki egy hillclimber gép. Mindennek a megalkotása logikus dolog, azonban egy idei Scout-ból kihozni annyira nem egyszerű. Büszkék vagyunk a végeredményre, hiszen a vas nagyot ütött a 75. Sturges Rallyn.”
Az átalakítás lépései a következők voltak: lengőkar meghosszabbítása, húsos gumik felszerelése (a hátsón lánccal kiegészítve a nagyobb erőátviteli képesség érdekében), egyedi kormány és kipufogó felszerelése. A munka a kipufogóval indult, azután jött a lengőkar, majd a kormány. Az első rajtszámtartó különlegessége, hogy magában foglalja a LED-es világítást is. Néhány gyári, Indiantól rendelhető kiegészítőt is felhasználtak, mint például a fűzött felnik és az 1920-as évek stílusát idéző egyszemélyes ülés.
“A formatervvel hamar megvoltunk.” – mesélte Nick Jaquez – “A feladat átvétele után egy hónappal már épült a motor, bár néhány dolgot menet közben kellett kitalálnunk. A végeredmény azonban egy nagyon király gép lett, igazi élvezet volt összekoszolni a Sturges Rallyn!”
Cimkék:
Az októberi Onroad-túra keretén belül körbegurultuk a Balatont és meglátogattuk a Krisna Völgyet. Most néhány videóval emlékezünk vissza.
Elolvasom »Még a legjobbakkal is megesik, hogy hibáznak: most a Yamaha mutatott be elég nagy pofáraesést egy kiállításon az új R1-el.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »