Sandy Poglavec évek óta a Harley-Davidson motorok bűvkörében élte életét. A belgiumi Dilsen-Stokkemben alapította meg műhelyét, ahol több mint húsz éve foglalkozott a wisconsini motorok szervizelésével és átépítésével is. Idővel ez utóbbi tevékenység került egyre inkább előtérbe, majd jött a fordulópont: megismerkedett az autóiparban tevékenykedő Erickkel. Közösen arra jutottak, hogy az egyedi motorépítés terén a korábbiaknál jobb eredményeket érhetnének el olyan többkerekű járgányok építésével, amelyeket kevés helyen hoznak létre a világon.
Így közös vállalkozásba kezdtek: 2008 végén elindították a Q-Tec Engineering nevű cégüket. A cél olyan motorok megalkotása és elterjesztése volt, amelyek stabilitás és különlegesség terén egyaránt maradandót kínálnak vásárlóiknak. Az egyértelmű volt, hogy az alapokat a Harley-Davidson modelljei fogják adni. Készítettek hát két kittet, amely a nagy V2-es amerikai motorokra utólagosan felszerelhető, és a vevő igényei szerint akár elöl-, akár hátul kétkerekűvé tudják tenni azokat. Sőt, akár négykerekűvé is!
Az igazi nagy dolog nem is az, hogy ezeket a járműveket ők képesek megalkotni műhelyükben, hanem hogy olyan szettet küldenek neked, amelyet otthon felszerelhetsz saját Harley-Davidson motorkerékpárodra, és az azonnal trike vagy akár quad lesz. De itt a nagy ötletnek még nincs vége: az átalakítás ugyanis bármikor visszacsinálható, és ha éppen olyanod van, megint lesz egy kanyarokban dönthető motorkerékpárod!
Q-Tec Q3F: elöl kapott két, kormányozható kereket. Az igazi nagy találmány, hogy bármikor visszaalakítható kétkerekű motorrá
A Q-Tec Q3R az a fajta trike, amikor a Harley hátsó váznyúlványa helyére szerelsz egy teljesen új segédvázat, amelynek végén két független felfüggesztésű, ám egyaránt hajtott kerék van – természetesen autóabronccsal. A középen levő differenciálmű ráadásul olyan, hogy az eredeti bordásszíjjal hajtja meg a V2-es erőforrás! A másik véglet a Q-Tec Q3F, amikor is az első futóművet kapod ki az amerikai legenda alól, és pótolod egy elég érdekes formavilágú csőrös nyúlvánnyal. Ez a villahidaknál és alul is összekapcsolódik központi vázzal, és két – szintén külön-külön rugózó – személygépkocsi-keréken keresztül növeli sokszorosára a masina tapadását. Az eredeti teleszkópok persze kikerülnek: helyüket két külön rugóstag veszi át.
A kínálat csúcsát pedig a Q4 típus jelenti, amely – nem túl meglepő módon – a Harley elejét és hátulját egyaránt dupla kerekűvé varázsolja, vagyis a végeredmény egy aszfalton vélhetően igen komoly kanyarsebességek elérésére képes V2-es quad lesz. Hogy ezeket a szerkezeteket Belgiumban és az Egyesült Államokban mind könnyedén forgalomba lehet helyezni, sőt ide-oda építgetni kényünk és kedvünk szerint, azt nem is vitatom – hogy kishazánkban mindez hogyan működne, az sajnos valószínűleg egy teljesen más tészta. Mindenesetre ha kedvet kaptál a garázsban álldogáló H-D átfaragására, vedd fel a kapcsolatot a Q-Tec Engineering műhelyével.
Cimkék:
A Honda népszerű CBR500R modelljét nagyon alaposan átfésüli a jövő modellévre. Persze egyelőre csak etető képeket és pici információt adtak róla.
Elolvasom »A pletykáknak általában van alapjuk. Rebesgetik egy ideje, hogy egyhengeres, 300 köbcentis BMW kerül a szalonokba. Most megjött az előhírnök.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »