Kivételesen szó sincs kémfotóról. Ez most vállaltan tudatos szellőztetés. A Honda ugyanis majd csak a hó végén esedékes Tokyo Motor Show keretein belül – vagyis hazai vizeken – fogja hivatalosan bemutatni háromkerekű koncepciójárművét. Biztos ami biztos, azért néhány fotót és egy rövid sajtóközleményt bedobtak a Neowing nevű tanulmányról – hogy legyen min csámcsogni a szezon végi pangásban.
A hivatalos szöveg így szól: “A Neowing egy példátlan háromkerekű jármű, amely kanyarokban és nagy sebességnél úgy viselkedik, mint egy nagy motorkerékpár, alacsony sebességnél azonban különlegesen stabil. A járművet egy hibrid rendszer hajtja, amely egy hosszában beépített négyhengeres benzinmotorból és egy elektromotorból áll – utóbbi a minden pillanatban rendelkezésre álló nagy nyomatékot szavatolja a gyorsításokhoz. Az első futómű egy Honda által szabadalmaztatott mechanizmust tartalmaz, amely ugyanolyan motorozási élményt biztosít, mint egy kétkerekű motorkerékpár.”
V4-es benzinmotor fogja hajtani, de megtámogatják egy izmos villanyossal is – hogy biztosan elég dinamikus legyen
A fentiekből egyértelműen kiderül, ami a képeken egyáltalán nem látszik: a viszonylag nagy első nyomtáv ellenére ez nem egy Can-Am Spyderekhez hasonló konstrukció lesz, hanem a két első kerék lehetővé teszi a jármű bedöntését kanyarban. Hogy ezt a Piaggio rendszeréhez hasonló hidraulikus, vagy a Yamaha Tricity sokkal egyszerűbb mechanikus módján érték el a Honda mérnökei, az még a jövő titka.
Csak vonalzót használtak a formaterv elkészítéséhez – valószínűleg a Vultus rajzolója jutott megint papírhoz
Semmi egyebet nem árulnak el. Sem a belsőégésű motor méretét (bár a fotók alapján a V4-es elrendezés, az 1’200 vagy 1’300 köbcentiméter és a VFR véghajtás elég jól beazonosítható), sem a hibrid rendszer teljesítményadatait nem hozták nyilvánosságra. Sebaj, a formaterv több mint izgalmas, a részletekért meg simán kibírjuk Tokyoig!
Cimkék:
A bajorok egy olyan boxermotoros géppel térnek vissza a sporttúra szegmensbe, amely a legtöbb szempontból új mércét állít a versenytársaknak.
Elolvasom »Az S1000RR szupersport-motor tesztelését egy neves vendégművész végezte el olvasóinknak. Olyan menetpróba és videó jön, ami nálunk még nem volt!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »