Tavasszal már mi is beszámoltunk az akkor még csak nagyon valószínűnek tűnő szomorú hírről, ami mára ténnyé vált. A Tennco múlt hónapban be is jelentette, hogy megszünteti a Marzocchi motorkerékpár- és kerékpár-felfüggesztéssel kapcsolatos minden érdekeltségét, valamint bezárja a Marzocchi főhadiszállást. Miután megegyeztek az alkalmazottak képviselőivel, úgy néz ki valóban megtörténik az elkerülhetetlen. A Tennco 127 főt foglalkoztatott Bolognában, illetve további 11 főt Észak-Amerikában és Taiwanon. Várhatóan a teljes felszámolás 2015 végére történik meg, ami igazán szomorú hír az 1949-ben alapított cég rajongóinak.
“Őszintén sajnáljuk a jelen döntések következményeit a Tennco Marzocchi alkalmazottak irányában, és köszönetet mondunk nekik a fáradhatatlan munkájukért, ahogyan megpróbálták a termelést növelni míg a költségeket csökkenteni. Szerencsétlenségünkre mindez nem volt elég, hogy kövessük a piac változásait a kétkerekűek világában.” – mondta Brian Kesseler, a Tennco ügyvezetője. – “Azon dolgozunk a munkavállalóink képviselőivel és az ügyfeleinkkel, hogy az átmenet a lehető legpuhább legyen.”
Sok gyártónak kell kigondolni merre is tovább, mivel a Marzocchi beszállítója volt a Guzzinak, az MV Agustának, a Ducatinak de még a BMW-nek is. Maga a bezárás 27 millió dollárba kerül – ezt több év alatt spórolják csak meg az évi 7 milliós veszteségen, de biztosan nem láttak már semmi rációt a termelés fenntartásában. Ráadásul közben kiszórják a Marzocchi maradványait is a piacra. A tulajdonos Tennco-t pedig nem kell félteni, mert egy 8,4 milliárd értékű mammutvállalat 29’000 alkalmazottal, amely légszűrőket és tuningcuccokat gyárt beszállítóként és a másodlagos piacra.
Cimkék:
A Confederate ismét megmutatta, hogyan kell elkészíteni a motorok Ferrarival keresztezett Rolls-Royce-át, a P61 Combat Fightert.
Elolvasom »A francia Swincar alkotói szerint az autó és a pók keresztezéseként született, de kanyarban motorként dől be. Áram hajtja és mindenen átjut.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »