A Yamaha modelloffenzívája töretlenül halad előre: bemutatták a “Sport Heritage” motorépítési filozófia újabb megtestesítőjét, a 2016-os modellpalettát erősítő XSR700 modellt. A hivatalos sajtóanyag szerint ezek a motorok egyfajta tisztelgések a márka múltbeli ikonikus motorkerékpárjai előtt, amelyek soha nem kötöttek kompromisszumot a motorozási élmények terén.
Az újdonság konkrét “felmenője” az XS650 (lásd galériánkban), amelynek “gyorsabb fia” (angolul “faster son”) az XSR700. Mit akar ez jelenteni? Azt, hogy a jelenlegi retró stílusú Yamahák mindegyike büszke elődeire, de motorozási élményében és műszaki tartalmában a legteljesebb mértékben megfelel a jelen és a jövő motoros nemzedékének.
Az XSR700 megalkotása során a Yamaha szorosan együttműködött a los angelesi Shinya Kimura motorépítő mesterrel. A cél egy olyan egyedi, retró stílusú utcai motor létrehozása volt, amely felidézi a hetvenes-nyolcvanas évek legendás XS650 családját, ugyanakkor erőforrása, futóműve és fékjei terén tökéletesen modern masina.
A gép mozgatásáról egy 689 köbcentiméteres, 270 fokban elékelt főtengelyű soros kéthengeres blokk gondoskodik. Legnagyobb teljesítménye 75 lóerő, forgatónyomaték-maximuma pedig 68 newtonméter – kiemelik, hogy ez utóbbit nagyon egyenletesen és széles tartományban adja le, így rendkívül kellemes és dinamikus motorozási élményt biztosít lovasának. Aki párhuzamot vél felfedezni az MT-07 hasonló adataival, az amúgy jó nyomon jár…
A többi alegységet mondhatjuk manapság szokásosnak is: acélcsöves váz, elöl viszonylag meredeken beépített teleszkópok (24,5 fokos villaszög és mindössze 90 milliméteres utánfutás), hátul majdnem vízszintes központi rugóstag. A rugóút elöl és hátul egyaránt 130 milliméter, tehát akár viszonylag komfortos motor is lehet az XSR700. Elöl 282 millis dupla féktárcsa négydugattyús fékekkel, hátul 245-ös szimpla, a blokkolásgátló alap.
A stílus testreszabhatóságának alapja a könnyen cserélhető hátsó váznyúlvány is. A szépen formázott üzemanyag-tartály 14 literes, ami a motor nem kimondottan túra jellegéhez bőségesen elegendő hatótávot fog nyújtani. Amit mindenképpen ki kell még emelni, az a teljesen menetkészen is csupán 186 kilogrammos tömeg (igen, ABS-szel és tele tankkal ennyi!), ami nagyon jó eséllyel valóban komoly motorozási élményt fog nyújtani – főleg, hogy a Pirelli Phantom abroncsok az ígéret szerint igen jó tapadást garantálnak majd.
A 2016-os Yamaha XSR700 két színben lesz elérhető: ezek a Forest Green és a Garage Metal. A motorjukat egyéniségükhöz szabni vágyók számára pedig azonnal egy komoly “Faster sons” kiegészítő csomag családot is piacra dob a gyár. A gép állítólag már idén novemberben a szalonokban lesz – hogy Magyarországon is, azt nem tudjuk, mint ahogy egyelőre a kiskereskedelmi árát sem közölték hivatalosan.
Cimkék:
Kevés izgalmasabb dolog van egy ezres sportmotornál. Mégis azt mondom, gondold át, hogy valóban szükséged van rá, vagy csak az egód kívánja!
Elolvasom »Még nem késő beszerezni a hiányzó nyári felszereléseidet, mert jó pár meleg nap áll még előttünk. Ehhez komoly segítség lehet egy jó kis akció.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »