A motorgyártás egyik legnagyobb és leghosszabb beetetőkampánya után (1, 2, 3) végre mindent megtudunk a túraendurók új királyáról a CRF1000L Africa Twin-ről.
Az adatok és fotók természetesen “véletlenül” szivárogtak ki kicsit idő előtt, de utólag a Honda elismerte azok valódiságát. Az biztos, hogy nem lett pehelysúlyú rallymotor belőle, mivel még a manuális váltóval is két mázsa feletti a tömege szárazon(!). Menetkészen DCT-vel és ABS-szel már közel negyed tonnát nyom és az üzemanyagtartály mérete is csalódás, mivel csak 18,8 literes.
Teljesítménye messze elmarad nem csak a konkurenciától, hanem még az előzetesen vártaktól, “csak” 95 lóerő és 98 Nm lett. (Ez egy igazi offroad kalandornak természetesen nem kevés, csak majd a katalógusokban mutat rosszul.)
A király csöppnyi magyar piacra szánt árát természetesen még nem kötötték az orrunkra, de tessenek addig gyönyörködni a videóban, amin az látható, hogyan nem fogják használni soha az eladott Africák 95 százalékát.
Cimkék:
Adott egy KTM RC390, egy láncszakadás, egy lejtő és grátiszként a világ egyik legjobb downhilles bringása. Lehet ez unalmas?
Elolvasom »A Harley-Davidson gyárában homokszem került a gépezetbe egy túl gyenge rögzítőrugó képében. Ám példamutató lelkesedéssel köszörülik a csorbát.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »