Mostanság joggal mondhatjuk, hogy még a csapból is az új Africa Twin folyik. Napok óta a Hondán a világ szeme: rég csináltak már efféle jónak ígérkező, valódi terepezésre is alkalmas nagyendúrót. Múlt héten lerántották a leplet az újdonságról, ám még csak amolyan sejtelmes módon – hadd izguljon mindenki a jövevénnyel kapcsolatban. Aztán jött egy kiszivárogtatott felvétel, amelyen már az ezres sorkettes erőforrás hangjára hegyezhettük a fülünket. Egészen ígéretesnek tűntek mind a képek, mind pedig a hangfelvétel, némi hirtelen váltó snittel megfűszerezve.
Most újabb anyag került elő a gépről: a szabadalmi képek minden részletet elárulnak, már ami a külsőt illeti. Hála az égnek, 21-es első gumi feszül a fűzött küllős felnin, hátul pedig mintha 18-as átmérőjű lenne a ráf. Nem mernénk rá megesküdni, de a KTM példáját követve jobban passzolna egy ilyen endúrósabb méret a motorhoz, mint a szokásos 17-es hátsó. A gumiválasztást legalábbis nagyban megkönnyítené a kalandorok számára.
Az ülés miatt sokan fanyalogtak már anélkül, hogy ültek volna rajta. Ránézésre egyáltalán nem mondható fapadosnak, sem az első, sem pedig a hátsó nyereg. A lánchajtást is kritizálták és kardánért kiáltottak. Ez a motor végre nem arról fog szólni, hogy az aszfalton rója a gazdája a kilométerek tízezreit és szökőévente egyszer rákanyarodik a cukrászda előtti murvás parkolóra úgymond terepezési célzattal. A lánchajtással súlyos kilókat spórolhatnak meg, elég lesz az opcionális DCT váltóművet cipelniük magukkal a tulajdonosoknak.
A pontos műszaki adatokkal még mindig adós maradt a Honda – valószínűleg az érdeklődés fenntartása érdekében lassan fogják csepegtetni a további információkat.
Cimkék:
Az egyre közeledő Open Road Fest látogatói között nem kisebb nyereményt sorsolnak ki, mint egy Harley-t! Nem, nem egy tesztkörre, hanem örökbe!
Elolvasom »Egyaránt alkalmas lesz huligánkodásra és túrázásra a KTM legújabb fenekgyereke, az 1290 Super Duke GT. Egyelőre még csak a tesztelési fázisnál tartanak.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »