Az olasz ikon-robogókat is előállító Piaggio csoport régen rájött arra, hogy nem érdemes Európából elszállítani az ázsiai piacra a kész járműveket, hiszen így sokkal drágábban tudják kínálni őket, mintha helyben szerelnék össze. Ott pedig a pénz nagy úr – az eladott mennyiségek ugyanakkor sokszorosai a hazai kontinensen elérhetőknek. Ennek megfelelően hat évvel ezelőtt az addigi szingapúri főhadiszállást átköltöztették Vietnamba: Hanoi külvárosában felépítettek egy Vespa gyárat. Amely azóta ontja a robogókat magából: a közelmúltban elkészült a félmilliomodik járművük!
Ezen jeles alkalom tiszteletére beengedték a sajtót is a gyártósorra: a Reuters fotósa körbejárhatta az üzemet, és végig is kattogtathatta azt. Az ott elkészült képekből adhatunk most közre egy kis csokorral, hogy ti is lássátok, hogyan készülnek arrafelé a motorizált kétkerekűek. Meglepő módon nagyon kevés a robottechnika, szinte minden folyamatot kézzel végeznek a képek tanúsága szerint – ez nyilvánvalóan a munkaerő hihetetlenül drága mivoltára utal. A végtermékek mennyisége pedig nem csekély, hiszen ha visszaosztjuk a darabszámot az eltelt munkanapok számával, nagyjából napi 280 Vespa jön ki eredményül. Ami egy indiai Hero produktumához képest persze súrolja az értékelhetetlenség fogalmát – de Európához viszonyítva akkor is szép adag!
Cimkék:
A daganatos betegségek hatalmas testi-lelki megpróbáltatást jelentenek a gyermekeknek. Örömet szerezni nekik csodás dolog. Mi motorral tettük!
Elolvasom »A Pannonia MGTSZ az idei szomorú évforduló tiszteletére komoly eseményt szervez május elsejére. Ne hagyd ki, mert komoly élmény lesz!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »