Az Ariel név hallatán mi ugrik be először? Egy igen ritka férfinév, netán a mesebeli Disney-hős, a Kis Hableány, esetleg egy mosópor márka? A műszaki érdeklődésűeknek kevésbé csapong efféle téves irányba a gondolatmenetük, ők egyből rávágják, hogy sportkocsi gyártóról van szó. De vajon tudják-e, hogy ez a legendás angol gyártó már 1870-ben egy kétkerekű járgánnyal írta be magát a történelembe? Igaz, hogy lábbal kellett hajtani, ráadásul elöl, de valahol el kellett kezdeniük. Aztán a 20. században, 1973-ig bezárólag hét motorizált bringával tették színesebbé a motorgyártás históriáját.
Az Ariel név 2000-ben az Atommal került vissza a köztudatba, pedig gyártottak régebben kerékpárokat és motorokat is
Egészen a 2000-es évek elejéig várni kellett, hogy egy olyan aszfaltszaggató szörnyeteget építsenek, amellyel a legkeményebb sportmotorok száját is elkenhetik. Nyolc évvel ezelőtt felröppent a hír, hogy egy erőtől duzzadó motorbiciklivel lepnék meg a rajongókat. Sokat változtattak az eredeti elképzelésen, ám jelenleg ott tartanak, hogy idén már akár a sorozatgyártás is megkezdődhet.
A paripa egyből magára vonzza a tekintetet – nem csoda, hiszen az alumínium váz már önmagában is igazi mestermunka, amellyel az Ariel Atom stílusát kívánták átültetni. A gép szíve Japánból származik, egyenesen a Hondától. A VFR1200-ban szolgáló V4-es erőforrást már több ízben teszteltük, valószínűleg ebben a brit holmiban sem lesz rá panasz.
A motor olyannyira testreszabható, hogy a vásárlók maguk választhatnak hozzá futóművet és üléskialakítást
Az eredetileg 175 lóerőt teljesítő blokkot az Ariel Ace-ben 170 lóerőre hangolták át, amely sportos menetteljesítményeket ígér a 230 kilogramm össztömegű bringának. Az angol-japán vegyesházasság hozadéka még a kardánhajtás, a blokkolásgátlóval ellátott Nissin fékrendszer és a kipörgésgátló. A gyártó meghagyja a vevőknek azt a szabadságot, hogy saját maguk választhatják ki a futóművet, ízlésüknek és motorozási szokásaiknak megfelelően.
A termék exkluzív jellegéből adódóan a vételárral sem finomkodtak az Arielnél. Nagyjából 8 millió forintnak megfelelő angol fontot kell leszurkolni egy ilyen motorért. Remélhetőleg hamar beindul a sorozatgyártás (talán túlzás évi 150 darabot sorozatnak nevezni) és legalább olyan hírhedt lesz a káprázatos tulajdonságai miatt, mint a négykerekű testvére.
Cimkék:
Marcel Irnie 2014-es évadának legizgalmasabb pillanatait szedte össze. Győzelmei mellett rengeteg zakó és bravúros mentés is szerepel a filmben.
Elolvasom »A motorozás veszélyes műfaj, ránk nézve különösen súlyos következményekkel járhat egy baleset. Főleg, ha a fejünkre esik egy Mig-27 vadászgép...
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »