Jó ideje vártuk már, hogy a Yamaha is előrukkoljon a literes kategóriában egy ütős sportmotorral. Nem mintha a 2009-ben debütált R1-es rossz motor lett volna, de lássuk be, idén már hat éves lenne a szerkentyű. Tehát éppen időben mutatták be ősszel az EICMA-n a legújabb R1-et, amely rögtön két változatban készül. Az alapkivitelében sem egyszerű holmit tovább vadították az R1M jelölésű változatban.
A speciális Öhlins versenyfutóművel ellátott holmi CCU-val is rendelkezik, amely a versenypályás adatok elemzésénél nyújthat nagy segítséget. Nem csoda, hogy a FIM-től megkapta a homologizációt, ráadásul nem csak az R1M, hanem a sima R1 is. Ezzel az engedéllyel a Yamaha rajthoz állhat a Superbike és a Superstock 1000 futamain is.
A dőlésérzékelővel ellátott kipörgésgátló kiváló tapadást biztosít még a határok feszegetése közben is
Az eleinte érdekesnek tűnő formatervű motor ugyan megosztotta a közönséget, ám a száraz adatok tekintetében mindenki egyetértett. Ütőképes masina az R1 a maga 200 lóerős csúcsteljesítményével és a 199 kilogrammos menetkész tömegével. Minden eddiginél fejlettebb vezetéssegítő rendszereket építettek a motorba, amelyeknek működését az alábbi videón kísérhetjük figyelemmel.
A felvétel a Yamaha legújabb tesztjén készült, amelyre a híres sugoi aszfaltkarikán került sor. Elképesztő, hogy mit megy az alapkivitelű R1-es! Jobb, ha bele sem gondolunk, hogy mit művelhet a versenyre felkészített változat.
Cimkék:
Amennyiben hosszabb útra vállalkozol egy nem kimondottan jól dobozolható géppel, biztosan kell egy tanktáska. Most választ kaphatsz rá, milyen!
Elolvasom »Marcel Irnie 2014-es évadának legizgalmasabb pillanatait szedte össze. Győzelmei mellett rengeteg zakó és bravúros mentés is szerepel a filmben.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »