A közelmúltban már volt lehetőségünk rá, hogy kipróbálhassunk egy “igazi” indiai motort – egy olyan gépet, amelyet az ottani, gigantikus piac elvárásainak megfelelően fejlesztettek ki és gyártottak le. Erre azért volt lehetőségünk, mert egy magyar motoros társunk, Sóvágó Szabolcs nem csupán több évet dolgozott a hatalmas országban, hanem nap mint nap motorral is közlekedett ott. Első kézből tudja tehát, hogy milyen a motoros élet India útjain.
Az első, ami megkülönbözteti Európától, az a messze nagyobb forgalom. Az utak mindenhol, minden napszakban rettenetesen zsúfoltak. Minden négyzetméteren buszok, teherautók, munkagépek, autók és motorok tülekednek. Mindenhonnan jön mindenki – aki látott már Indiában készült közlekedési videót, az pontosan tudja, hogy teljesen rendszertelenül, szemre nagyon agresszíven hajtanak be a kereszteződésekbe és minden lehetséges kis résbe – előbb nyúlnak a dudához, mint a fékhez.
Hogy miért nem hal ki mégis a fél ország közlekedési baleset következtében? Erre a választ Szabi nagyon egyszerűen adta meg: nincsenek közlekedési szabályok, csak egy: figyelj a többiekre és ne árts másoknak! Mindenki figyel mindenkire, és a dudát sem agresszivitásból nyomják, hanem hogy időben jelezzék érkezésüket.
A beszélgetés alá bevágott mozgóképek döntő részét Szabi maga vette fel, ezek a videók pedig választ adnak arra is, amit a Yamaha FZ-S 150 tesztjénél tapasztaltam, miszerint 80-ig egészen dinamikus a kis paripa, utána azonban már nagyon kelletlenül gyorsul tovább. A forgalmi viszonyok miatt teljesen életszerűtlen gyorsabban menni, így a városokban és környékükön felesleges dinamikusabb járműveket használni.
Ilyen tehát India motoros élete első kézből, egy komoly helyi közlekedési tapasztalatokkal rendelkező motoros társunk személyes beszámolója szerint. Az interjú érdekes része az is, hogy miként sikerült behozni India területéről egy motorkerékpárt, azaz hogy került Magyarországra a tudomásunk szerint egyetlen, kimondottan oda készített motorkerékpár. Egészen biztos vagyok benne, hogy a Yamaha FZ-S 150 kiválóan megállná a helyét a hazai utakon is – de garantáltan nem fog elterjedni, mert a magánimport finoman szólva is nehézkes.
Cimkék:
Motoros túránk előbb ért véget, mint terveztük. Egy szegény csacsi meghalt, mi pedig hatalmasat buktunk. A nászút azért csak Bamakóig tartott!
Elolvasom »Régóta gondot okoz, hogy csak a hátsó kerék hajtott a motorkerékpárokon, azonban van megoldás, csak nem használjuk. Történelmi 2WD áttekintés.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »