1985-ös megjelenésekor a VMAX szinte új dimenziót nyitott az akkori motoros piacokon. Drag-bike ihletésű formaterve és brutálisnak számító gyorsulása hamar ikonná tette a modellt, amelyet egészen 2007-ig gyártottak – sőt, egyes piacokon még 2008-ban is lehetett az “eredeti” vasat kapni. Ezt a roppant hosszú modellciklust minimális változtatásokkal vészelte át: sokat kritizált futóművét és fékjeit frissítették egyszer fel a bő húsz év alatt. Közben 2005-ben egy egészen új koncepciót mutatott be a Yamaha ugyanezzel a névvel, majd 2007-ben világszerte debütált a teljesen új VMAX, amelyet már mi is tesztelhettünk. A teszt videós változatával idézzük fel mozgóképen is a második generáció bemutatkozását:
Azóta is teltek-múltak az évek, és idén bizony már harmincadik születésnapját ünnepelheti a V4-es izommotor-legenda. Erre a jeles alkalomra a Yamaha Sport Heritage szegmensében büszkén megjelenik a VMAX Carbon. Az 1’679 köbcentiméteres erőforráson nem változtattak, ugyanúgy kerek 200 lóerőt ad le, mint az “alapváltozat”.
A modell egyetlen igazi különlegességét a számos helyen felbukkanó karbon alkatrészek adják: a tankborítás, az első és hátsó sárvédők és az oldalsó elemek mind könnyű szénszálas ötvözetből készültek. Ezeken kívül a jubileumi modellhez jár két darab Akrapovic slip-on kipufogó is. A VMAX Carbon 2015 februárjától jelenik majd meg a szalonokban.
Bőséges képgalériánkért kattints a fotókra!A Yamaha célja azonban az is, hogy a jeles ünnepi év alkalmából minél több vásárlóhoz eljusson a legendás modell – ennek érdekében pedig nem csupán fölfelé, hanem lefelé – bár ezt idézőjelbe tehetjük – is bővíti a palettát. Megjelenik ugyanis egy VMAX Matt Grey (vagyis matt szürke) kivitel, amely technikailag semmivel nem fog kevesebbet tudni, azonban az évforduló alkalmából különleges, lényegesen kedvezőbb áron lesz megvásárolható. Pontos hazai árát sajnos nem tudjuk, de elvileg februártól ő is elérhető.
Cimkék:
A műszaki hibás motorkerékpár hazajuttatása mindig kemény dió. Kivéve, ha fel tudod kapni, és a közelben jár busz. Megmutatjuk a technikát is!
Elolvasom »A Motobylot E-Scrambler különös motorkerékpár. A kategória még éppen kialakulóban van, ám ezekkel az adatokkal nehéz lesz labdába rúgni a piacon.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »