A terepmotorozás hatványozottan veszélyes műfaj, hiszen egy esetleges baleset során napok is eltelhetnek, míg valaki az adott területre téved. Ez pedig súlyos bukás esetén komoly probléma. Nem véletlenül mondják, hogy legalább párban induljon útnak az ember, ha ritkán látogatott területre megy motorozni.
Mégis előfordul, hogy nincs lehetőség egy motoros cimborára, akivel kölcsönösen vigyázhatunk egymásra és baj esetén egyből segítséget nyújthatunk a másiknak. Erre szolgál megoldásul a Ridersmate nevezetű eszköz, amelyet lovasoknak, kerékpárosoknak és motorosoknak fejlesztettek – tehát minden olyan sporthoz kiváló, melynek során a nyakunkat szeghetjük.
Ez az aprócska eszköz baj esetén képes vészüzenetet küldeni a baleset koordinátáival, így könnyebben megtalálhatnak bennünket
Az apró kis készülék két fő részből áll: az egyik felét a motorhoz kell rögzíteni, a másikat pedig magunkhoz erősíthetjük. A két részt egy spirál zsinór köti össze és baleset esetén ez a huzal kirántja a csatlakozót a gépre erősített részegységből. Ez egy automatikus vészüzenetet küld az előre meghatározott telefonszámnak, amelyből összesen hármat programozhatunk be. Az üzenet tartalmazza az aktuális pozíciónk GPS koordinátáit és az elszakadás pillanatát megelőző sebességünket. Így akkor is tudják értesíteni a mentőket, ha mi magatehetetlenül fekszünk valahol a fák között.
Azonban némi kérdés felmerül a használatával kapcsolatban, illetve finomításra szorulhat a Ridersmate. Nem találtam róla információt, de egy bizonyos időnek el kellene telnie a vészüzenet kiküldése előtt. Hiszen terepen előfordul, hogy elborul az ember, de úgymond kutya baja. Ilyenkor pedig a frászt hozhatjuk szeretteinkre, ha naponta három vészüzenetet küldözgetünk, aztán egyből kereshetjük a mobilunkat, hogy bejelentkezzünk: “Semmi baj drágám, ne hívd a mentőket, csak felborultam, mint a büdös bogár.” Tehát minimum egy perc időt kellene hagyni, hogy deaktiválhassuk a vészjelzést a készülékben – ennyi idő elég, hogy rendezzük a káposztalevet a sisakban egy bukfenc után.
Cimkék:
Néha egészen kicsi alkatrészek is okozhatnak nagy bajt, jelen esetben egy kínai anyacsavar miatt lett visszahívás két noalei legényre.
Elolvasom »Az indiai motoros világ teljesen eltér a mienktől. Így az Év Motorja cím birtokosa is egy 150-es "sportmotor", a hangzatos nevű Suzuki Gixxer.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »