A terveket percre pontosan tartva 2015. január 16-án 14.00-kor elindult a jubileumi, tizedik Budapest-Bamako mezőnye Afrikába. A rekord számú nevező döntő része természetesen most is négy keréken vágott neki a távnak – köztük azonban a legkomolyabb terepjáróktól a veterán Rolls-Royce-on át a négyütemű Trabantig volt minden. A motorosok maroknyi csapatának a java a túra kategóriában indult, mindössze hárman vállalkoztak versenyzőként megcélozni Bamakót.
Egyikük a “flúgos futam” történetének első egy motoron utazó párosa, Kata és Márk. A fiatalok tavaly keltek egybe, így a Budapest-Bamakot is sokadik nászútjuknak tekintik. Ami persze ebben a kategóriában elég rendhagyó, hiszen mindenre lesz idejük, csak turbékolni nem. Akikkel meg kell mérkőzniük, az Turjányi János, aki tavaly már abszolválta a kihívást, valamint egy angol srác, Pete Stewart egy alaposan átalakított Yamaha TT600RE nyergében.
A nehezebbik kategóriában startoló autók és teherautók után rögtön a motorosok következtek. Elsőként a három versenyző indult: Kata és Márk a BMW R1200GS Adventure hátán, majd János és Pete. Utánuk sorban a rajtpódiumra hajtottak a túra szegmens paripái, majd folytatódott a rajt a rengeteg maradék négykerekűvel.
Márkék a ceremónia után lehámozták magukról a nászutas jelmezt, majd haladéktalanul útnak indultak, hiszen az európai szakaszt mindenki igen erőltetett menetben teszi meg. Egyelőre csak szórványos információk vannak róluk, annyit tudunk hogy pénteken már megtettek hétszáz kilométert, majd másnap Genovában kompra szálltak.
Az autósok legnagyobb része Barcelonáig közúton haladt – azonban a hírek szerint útközben kemény havazással is találkoztak – ami okos döntésnek mutatja a korábbi kompra szállást. Motorral legalábbis. Márk remélhetően hamarosan küld részletes információkat is, amelyeket ti is olvashattok itt az Onroadon.
Cimkék:
Egy motor, két ember, három hét: ennyi kell Marokkó alapos bejárásához motorral. A befejező rész már a hazaút izgalamiról szól.
Elolvasom »A Budapest-Bamako mezőnyében egy fiatal pár motorral, a verseny kategóriában indult el. Számukra ez is nászút, amit mi "élőben" követhetünk.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »